Reklám nélkül
A Holnapban nincs reklám, bár ez induló újságnál nem meglepő. Azzal kapcsolatban, hogy a későbbiekben kerül-e reklám a lapba, Novák nem tudott nyilatkozni. Az illetékes ez ügyben a kiadó Újpressz Rt. vezérigazgatója, Csernai Gábor, ő azonban a cikk megírásáig nem reagált megkeresésünkre.
Csak nők
A Holnap szerkesztőségében kizárólag hölgyek dolgoznak - mint megtudtuk, nem véletlenül. "A lapvezetésnek eleve ez volt a koncepciója, és ez be is vált. A lányok agya más rugóra jár, ez különlegessé teheti a lapot" - mondta a főszerkesztő.
Ötvenezres példányszám kell
Kérdésünkre a Színes Mai Lap vezérigazgatója, L. Kelemen Gábor elmondta: örül a konkurenciának, bár elképzelhető, hogy a friss jövevények (a Mai Nap és a Holnap) nem tudnak megmaradni a piacon. A Mai Lap eladott példányszáma 60-75 ezer, és Kelemen szerint ötvenezer alatt egy reklámügynökség szóba sem áll egy újsággal. A Mai Lap éves árbevétele 4-500 millió forint.
Kelemen a Blikk bevételét ennek háromszorosára becsülte, de a lap illetékes vezetői csütörtökön nem voltak telefonközelben, így őket erről megkérdezni nem tudtuk. A Blikké egyébként a legnagyobb példányszám: a Magyar Terjesztésellenőrző Szövetség (MATESZ) szerint a lap 2001. negyedik negyedévében átlagosan megjelenésenként 190 ezer példányt értékesített.
A Mai Nap optimista
"A Mai Nap értékesített példányszáma 45-55 ezer, és ezt évvégére termékfejlesztéssel és reklámkampánnyal százezerre szeretnénk növelni" - közölte Somogyi János vezérigazgató. Somogyi hozzátette: a bulvárlapoknál a bevételek kétharmada származik az eladott példányokból, és csak egyharmad a reklámokból. "A Mai Nap az említett példányszám arányában a bulvár "reklámtorta" 15-20 százalékát reméli megszerezni" - közölte.