Függőben az Ikarus-gyár sorsa

2003.08.28. 11:13
Nem született megállapodás az Ikarusbus menedzsmentje és az érdekvédők képviselőinek tárgyalásán. Még sok kérdés függőben van, az egyeztetések szeptemberben folytatódnak.
Nem született megállapodás az Ikarusbus Rt. menedzsmentje és az érdekvédők képviselőinek szerdai egyeztető tárgyalásán; a konzultáció szeptember 1-én folytatódik - közölték a zárt ajtók mögött folytatott eszmecsere után az érdekvédők képviselői.

Vass István és Tóth Jánosné az érdekképviseletek és a munkavállalók képviselőiből alakult tárgyaló delegáció tagjai elmondták: az elbocsátások várhatóan októberben kezdődnek meg, a székesfehérvári gyár bezárásával 187 munkahely szűnik meg.

13 pontos javaslatcsomag

Az elbocsátások ügyében szerdán nem minden kérdésben közelített a menedzsment és az érdekvédők álláspontja - tették hozzá.

Az érdekvédők 13 pontos javaslatcsomagot dolgoztak ki. Az abban felsoroltak közül a menedzsment egyebek között ígéretet tett az arra jogosultak korengedményes nyugdíjba vonulásának támogatására. Továbbá támogatja, hogy az eredeti szerződés szerint továbbra is részletekben törleszthessék az érintettek a vállalati lakástámogatási kölcsönük hátralevő összegét.

Elfogadta a menedzsment az érdekvédőknek azt a javaslatát is, hogy a tanulmányi kölcsönöket, illetve a cég által fizetett nyelvóra díjakat és tandíjakat ne kelljen visszafizetni. Megállapodtak abban is: az egyeztető tárgyalásokat követően rövidesen megalakítják a dolgozók újbóli elhelyezkedését segítő bizottságot, valamint a vállalati kollektív szerződés alapján kerül sor a végkielégítések kifizetésére.

Szeptemberben folytatódik az egyeztetés

A konzultáción az érdekvédők kérdéseire válaszolva elhangzott: Székesfehérvárott csak néhány, a vevőszolgálati ügyeket folytató dolgozó munkaviszonya marad meg. A pótalkatrész-gyártást, illetve a szervizelést alvállalkozóra akarja bízni a cég.

A konzultáció szeptember elsején, az egyeztetések lefolytatására a törvény által biztosított 15 nap utolsó huszonnégy órájában folytatódik, és remélhetően akkor a megállapodás aláírására is sor kerül.

Az információk szerint az érdekvédőkből és a munkavállalók képviselőiből álló tárgyalódelegációnak a gyár jövőjét firtató kérdéseire a menedzsment részéről elhangzott: mintegy két hónapja két vevő is jelezte a székesfehérvári üzemre a vételi szándékát, és "írt alá szándéknyilatkozatot, de azóta egyikük sem jelentkezett".

Mint Tóth Jánosné elmondta: a dolgozók azt szeretnék, ha elsősorban hazai, és a nagy múltú üzemet működtetni akaró vevő vásárolná meg az székesfehérvári buszgyárat.

Az Ikarusbus székesfehérvári gyárának megvásárlásával kapcsolatos tárgyalásokról Széles Gábor nem fejtette ki véleményét. A vételi szándékát többször is hangoztató nagyvállalkozó a sajtó számára elérhetetlen volt.