Az Allianz a csökkentéssel több szerződésre tör
Az AHB Rt. a minap 5-40 százalékos díjcsökkentésről számolt be tíz gépjárműmárka esetében (a 40 százalék egyedül a Skoda Fabia típusra vonatkozik), amelylyel - elmondásuk szerint - a jelenlegi 412-ről 450 ezer fölé kívánják növelni casco szerződéseik számát. Ezzel részben kompenzálnák a tavaly elvesztett 90 ezres kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási állományukat, amelyet az új piaci szereplők "szipkáztak el". Kérdés azonban, hogy a piacvezető lépése mennyiben érezteti hatását a cascopiacon. Az OTP-Garancia Biztosító jelenleg vizsgálja az Allianz lépéseit, az intézkedés hatását, hasonlóan az Argoszhoz. Ám mint az utóbbi társaságnál elmondták: a saját üzletpolitikájukat kívánják követni. Az Uniqa Biztosító szintén tanulmányozza az AHB Rt. díjcsökkentését. A válaszlépés nem jelent feltétlenül díjcsökkentést, hanem inkább a szolgáltatásra koncentrálnak, így elképzelhető, hogy másfajta termékstruktúrával lépnek színre - tudtuk meg.
Jelentős csökkentésre nem számítanak
Nagyobb árcsökkentés azért sem valósulhat meg hosszabb távon, hiszen nőnek az alkatrészárak, a javítási munkadíjak, az infláció - jegyzik meg egyes piaci szereplők. Hozzátéve: az EU-s árszínvonalhoz képest így is harmada-negyede a hazai casco díja. Az Uniqa egyébként március elején vezette be Reál casco szolgáltatását, amellyel a legalább három-, legfeljebb kilencéves gépjárművel rendelkezőket kívánják megcélozni. Ebben a szegmensben a legkisebb a cascopenetráció, hiszen a gépjárművásárláshoz kötött lízing- vagy részletfizetési szerződés lejárta után általában nem fizetik a magas casco díját az ügyfelek. A Reál casco közel 30 százalékos diszkontot jelent a normál konstrukció árához viszonyítva. Az idősebb gépjárműpiaci szegmenst célozta meg a gépjárműpiacra tavaly belépett Union Biztosító is a Magyar Autóklubbal karöltve ez év májusában.