Judit
3 °C
7 °C

Mindent visz a hitelkártya

2007.05.03. 08:33
Ugrásszerűen nő Magyarországon a klasszikus hitelkártyák száma. A Magyar Nemzeti Bank adatai szerint számuk a 2006 végéig számított egy év alatt másfélszeresére, 2004 vége óta pedig több mint háromszorosára – 1,56 millióra – emelkedett. A bankok a vásárlási kedvezményt nyújtó kártyákat szeretik, de hibridkártya, beépített biztosítás és tévés kártya is van a kínálatban.

Drasztikusan megnőtt hazánkban a klasszikus hitelkártyák száma. A nemzeti bank adatai szerint számuk a 2006 végéig számított egy év alatt másfélszeresére, 2004 vége óta pedig több mint háromszorosára – 1,56 millióra – emelkedett. A hitelkártyák aránya is dinamikusan növekszik a kibocsátott plasztikokon belül: év végén már minden ötödik kártyához kapcsolódott kamatmentes periódussal használható hitelkeret.

Egyre többször vásárolunk vele

A klasszikus hitelkártyák terjedése hozzájárul a vásárlások arányának növekedéséhez is a plasztikokkal végrehajtott tranzakciókon belül: míg 2005-ben százból 55 művelet volt készpénzfelvétel, tavaly már csak ötvenkettő. Ennél jóval látványosabb a vásárlások értékének növekedése: tavaly 26 százalékkal nagyobb volt a vásárlások összértéke, mint az azt megelőző évben, és ehhez a hitelkártyák terjedése is hozzájárulhatott.

A lakossági hitelkártya-üzletágban jelenleg tizenöt hazai hitelintézet érdekelt, a piacon lévő konstrukciók száma pedig – a pénzügyi felügyelet adatai szerint – meghaladja a hetvenet. A gyors fejlődést jellemzi, hogy csak az elmúlt hónapban négy új konstrukció jelent meg a piacon, ráadásul a bankok egyre egyszerűbb feltételekkel kínálják kártyáikat.

Új konstrukciók: hibrid- és tévékártya

A potenciális ügyfelek megszerzése érdekében újabb és újabb típusú konstrukciókkal jelennek meg a bankok, a legfigyelemreméltóbb próbálkozást tavaly a Raiffeisen Bank hajtotta végre: a betéti és hitelkártyák tulajdonságait ötvöző kártyával lépett piacra.

A tavaszi időszak slágerét ugyanakkor egyértelműen a vásárlási kedvezményt nyújtó kártyák jelentik. A Budapest Bank (GE Money Bank) GO! kártyájával a bank ügyfelei valamennyi hazai és külföldi benzinkútnál jelentős – az első fél év során hat-, a későbbiekben pedig háromszázalékos – kedvezményt érhetnek el tankolásaik és vásárlásaik során. A kártya birtokosai ezenfelül bármely termék vagy szolgáltatás árából – a kezdeti időszakban két-, azt követően pedig egyszázalékos – kedvezményt kapnak.

Az Allianz Bank Allianz Extra nevű hitelkártyája szintén pénzvisszatérítési kedvezményt nyújt birtokosának. A biztosítós bank kártyájához emellett beépített és ingyenes biztosítások járnak a konstrukcióhoz.

Az OTP Bank az American Express Gold hitelkártyával jelent meg a piacon, amely a klaszszikus rulírozó hitelszámla kamatmentes periódusán túl szintén – minden vásárlási tranzakcióra vonatkozó – sávos visszatérítést is biztosít. Az OTP Bank ezenkívül egy új színfoltot jelentő konstrukcióval is szélesíti a hazai palettát: TV2 meg én néven új, co-branded (társmárkás) hitelkártyát indított a TV2-vel együttműködve.

Köszönjük, hogy minket olvasol minden nap!

Ha szeretnél még sokáig sok ilyen, vagy még jobb cikket olvasni az Indexen, ha szeretnéd, ha még lenne független, nagy elérésű sajtó Magyarországon, amit vidéken és a határon túl is olvasnak, akkor támogasd az Indexet!

Tudj meg többet az Index támogatói kampányáról!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?