Business Talks '24
Üzleti konferencia
A cégek 27 százaléka nem tartja valószínűnek, hogy autót vesz a következő egy évben, 50 százalékuk pedig egyenesen kizárta ennek lehetőségét. Az előző negyedévhez képest szinte egyáltalán nem változott a válaszok megoszlása.
A foglalkoztatottak számával való súlyozás alapján a következő egy évben a vállalati szektor által megvásárolni kívánt személyautók száma 12,5 ezer darabra becsülhető. Az elmúlt öt negyedévben ez a legalacsonyabb becsült kereslet, a jellemző érték 18-20 ezer körül szokott lenni. A felmérés szerint a gépjárművek 35-35 százaléka a kis- és a mikrovállalkozásokhoz, 24 százaléka a középvállalkozásokhoz kerül. A nagyvállalatok gépkocsi-vásárlásai várhatóan csak hat százalékot tesznek ki 2005-ben.
Az előző negyedéves felméréshez képest valamennyi vállalkozói szegmensben csökkent a felsőkategóriás autók iránti érdeklődés. A középkategória erősödése a kis- és felső kategóriák együttes gyengülésére vezethető vissza.
Az összes - tehát nem csak a vásárlást tervező - válaszolók körében a Volkswagen a legkedveltebb, ezt az Opel és a Toyota követi. A vásárlást ténylegesen tervezők esetében viszont az első Volkswagen után a Skoda következik, és a Toyota a harmadik.
Business Talks '24
Üzleti konferencia