Huncut a Philip Morris

2006.06.09. 15:50
Csak 53 fillérrel lett olcsóbb egy doboz Multifilter, pedig a Philip Morris 25 forintos árcsökkentést reklámoz.

Májusban 490 helyett 465 forintért kezdte árusítani a Philip Morris Magyarország a Multifiltert, de egyik szemfüles olvasónk észrevette, hogy valami nem stimmel az árcsökkentéssel.

"Ugyanaz a minőség kedvezőbb áron" - ez a reklámszöveg, és 72-es betűmérettel a 465-ös szám áll a boltokban a cigispultok mellett. Ha most veszünk egy doboz cigit, mégsem örülünk ennyire - legalábbis akkor, ha figyelmesen megnézzük a csomagolást.

A zárjegyen ugyanis ez szerepel: 19 szál. És a dobozban tényleg kevesebb van. (Igaz, elég szellősen, így még van remény arra, hogy előbb-utóbb visszakerüljön a hiányzó szál.)

Az egyik tizenkilenc, a másik egy kakukktojással húsz
Az egyik tizenkilenc, a másik egy kakukktojással húsz

Eddig egy szál Multi 24,5 forintba került, most 24,47 forintba. A kölönbség 3 fillér. Húsz szál cigaretta ezzel az új szálankénti árral 489,47 forintba kerülne, vagyis kemény 53 fillérrel lett olcsóbb (igaz, ezt már felfelé kell kerekíteni, vagyis az árcsökkentés kerekítve eléri az egy forintot!).

A Philip Morrisnál nem kommentálták a felismerést, sem azt a felvetésünket, hogy ez így nem is igazi árcsökkentés. A társaság piaci, üzleti adatokat, folyamatokat nem kommunikál - tudtuk meg a sajtóosztályon. Azt mégis elmondták, hogy eddig nem kaptak fogyasztói visszajelzést a hiányzó szálról.

A Camel tényleg olcsóbb lett
A Camel is 19 szálas lett néhány hónappal ezelőtt. Egy húszszálas doboz 560 forintba került (egy szál 28 forint), a 19-es 500-ba (egy szál 26,32). A doboz fóliacsomagolásán a váltáskor a csökkenő árat és az egy szál hiányát is feltüntették.
A Gazdasági Versenyhivatalba nem érkezett eddig se panasz, se bejelentés a Multifilter árcsökkentésével kapcsolatban, így nem is tudtak állást foglalni, hogy sértik-e a történtek a versenytörvényt. Az biztos, hogy a hirdetés csak az árat reklámozza, azt pedig nem, hogy kevesebb pénzért kevesebbet is kapunk.

A Világgazdaság héten megjelent cikkében arról ír, hogy miután a Philip Morris csökkentette középkategóriás cigarettája árát, a British American Tobacco (BAT) Hungary gyorsan reagált: a napokban már 460 forintért kínálta a Pall Mallt.

Az árháború jelenlegi állása szerint a BAT vezet: egy doboz Pall Mall öt forinttal kevesebbe kerül, ráadásul ebben húsz szál van.