Árverseny a cigarettapiacon

2004.12.13. 08:23
Jelentősen csökkentette egyik cigarettájának árát a piacvezető hazai dohánygyár. A lépés árháborút indíthat el a cégek között, és ennek levét a költségvetés is megissza.
Dobozonként hatvan forinttal, 500-ról 440 forintra mérsékelte a Pall Mall cigaretta árát a British American Tobacco Hungary (BAT). "A márka újrapozicionálásáról van szó. Márpedig a cigarettafélék piaci helyzetén úgy lehet javítani, ha többek számára elérhetővé válik" - nyilatkozta a Népszabadságnak Bede Rita, a társaság szóvivője. Kisebb állami bevétel

A Napi Gazdaság információi szerint a második legnagyobb magyarországi forgalmazó, a Philip Morris hasonló döntésre készül. Piaci hírek szerint a többi forgalmazó is vizsgálja a jelenleg 500 forintos árkategóriájú termékek árának csökkentését. Az sem kizárt, hogy az árcsökkenés az olcsóbb szegmensre is hatással lesz.

Dohányipari szakértők szerint a BAT lépése logikusan következik a hazai cigarettapiacon végbemenő folyamatokból, írja a Népszabadság. Az utóbbi években ugyanis egyre kevesebb cigarettát adnak el a legális csatornákon Magyarországon. A visszaesést a dohányreklámok tilalma miatt marketingeszközökkel kevéssé lehet megállítani.

Az árversenyen azonban a költségvetés is sokat veszíthet. Az adóemelések révén ugyanis egyre nagyobb a dohányárukból származó bevétel - csak 2003-ban 22 százalékkal, 220 milliárd forintra emelkedett a jövedéki adóból és az áfából származó összeg.