Vendel
7 °C
19 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Jön a második Delfin-csorda

2007.09.10. 18:39
Jó üzletet kötött a MÁV, a második 30 Stadler motorvonatot olcsóbb hitelből veheti meg, mint az első szériát, pedig közben romlott az ország és a cég megítélése is.

A Raiffeisen Bank finanszírozhatja a svájci Stadlertől a MÁV-hoz kerülő második harminc Flirt motorvonat árát, döntötte el a vasúttársaság. A finanszírozási tendert megnyerő hitelintézettel szeptember 17-én írják alá a szerződést. Harminc nappal később hívhatja le a Stadler a járművek értékének 30 százalékát, az első két (vagyis a 31. és 32.) Delfint egy évvel később, az utolsót pedig 2009. október 15-ig kell leszállítani - foglalta össze a menetrendet az Index kérésére Dunai Zoltán, a Stadler Trains Magyarország Kft. ügyvezetője

A legújabb 30 is olyan szép lesz, mint a már ittlévők, amelyekhez kattintással juthat

Az emlékezetes közbeszerzési tender harminc és opcionálisan még ennyi Flirt vásárlásáról szólt, most tehát az opció lehívása dőlt el véglegesen. A Stadler vonatonként 100 ezer euróval olcsóbban adja a Delfineket, az újabb harminc motorvonat összesen 141,6 millió euróba, vagyis 36 milliárd forintba kerül.

A Raiffeisen a londoni bankközi kamatlábnál 0,96 százalékponttal kér többet, vagyis egy árnyalattal kedvezőbben hitelez, mint az első 30 Delfin finanszírozási szerződésében szereplő Libor+0,97%. Tekintettel arra, hogy a két ügylet megkötése között Magyarország hitelképessége és a MÁV pénzügyi stabilitása egyaránt romlott (csökkent például a vasúttársaság alaptőkéje), a MÁV által elért kondíciók kiválónak tekinthetők, állítják pénzügyi szakértők.

Az opció lehívása gyakorlatilag megnyitja az utat a Stadler magyarországi gyárépítése előtt is. Az Index információi szerint egy összeszerelő üzem és egy alumíniumkocsiszekrény-gyár épül majd. A helyszínért jelenleg Szolnok és Székesfehérvár verseng.

Az összesen hatvan szerelvényt a személyszállítást végző leányvállalat, a MÁV Start Zrt. üzemelteti majd, de a MÁV tulajdonában maradnak. A Flirtök alapvetően a főváros budai oldalán viszi majd az elővárosi forgalmat a villamosított vonalakon, vagyis Tatabánya, Székesfehérvár, Pusztaszabolcs felé. E feladatok azonban nem terhelik le teljesen a flottát, így elképzelhető, hogy Hatvan vagy Vác felé is járnak majd.