Drágább lesz a matrica

2004.12.17. 08:22
A négy napra érvényes matricákat januártól 1120, május elseje és szeptember 30. között 1460 forintért vásárolhatják majd meg, az autópályahasználók egy része visszaigényelheti a matricák árába beépített általános forgalmi adót.
Átlagosan 15 százalékkal drágulnak az autópályamatricák 2005-ben - írta meg a Népszabadság. A 19 milliárd forint idei árbevétel után jövőre 24 milliárd forint bevételre számító társaság új díjainak megállapításánál hatszázalékos inflációval és a gyorsforgalmiút-hálózat 56 kilométeres bővülésével számolt.

Visszajár az áfa?

A Népszabadság beszámolója szerint a négy napra érvényes matricákat januártól 1120, május elseje és szeptember 30. között 1460 forintért vásárolhatják majd meg. A legkisebb járműkategóriában a tíznapos matricáért 2300 forintot, a 31 naposért 3900 forintot kell majd fizetni, míg az éves vignetta ára 35 ezer forint lesz. Újdonság lesz, hogy a személygépkocsik kivételével az autópályahasználók visszaigényelhetik a matricák árába beépített általános forgalmi adót.

A tervek szerint 2009-re Budapestet autópálya köti össze Rijekával - mondta Kóka János gazdasági és közlekedési miniszter a Budapesten megrendezett négyoldalú horvát-magyar-olasz-szlovén (Quadrilaterale) közlekedési miniszteri találkozón, ahol kétoldalú kormányközi egyezményt írt alá Stanko Nick horvát nagykövettel. Az egyezmény rögzíti az V/B. összeurópai közlekedési folyosó részét képező M7 autópálya Letenye és Muracsány (Goričan) közötti határhídja felépítésének feltételeit - írta a Napi Gazdaság.

Csak személygépkocsiknak

A V/B. közúti folyosó Zágráb-Varasd (Varazdin)-Muracsány felől, Letenyénél a Murán keresztül haladva lép magyar területre és csatlakozik az V. folyosó Ljubljana-Tornyiszentmiklós felől érkező ágához, vagyis Letenyétől az épülő M7 autópályán halad Budapestig az V. folyosóval közös nyomvonalon. A tervezett új híd a meglévő, Letenye és Muracsány közötti Mura-hídtól mintegy 800 méterre kelet felé épül. Építési költsége 10-12 millió euró, amit a két ország részben közösen finanszíroz.

A tervek szerint mindaddig, amíg a horvát-magyar határ az EU külső határa lesz, és ott az áruellenőrzés a schengeni előírásoknak megfelelően történik, az új autópálya-hidat csak a személyforgalom veheti igénybe. Az áruforgalom és annak ellenőrzése a meglévő határhídhoz illeszkedő teherforgalmi terminálon keresztül bonyolódik.