Tizennyolcezerrel több internetbanki ügyfél három hónap alatt

2003.10.07. 11:10
2003. júniusában a bankok kb. 282 ezer internetbanki szolgáltatásra szerződött lakossági ügyféllel rendelkeztek, ami 6,7 százalékkal több, mint 3 hónappal és 55 százalékkal több, mint egy évvel korábban. Az internetbanki szolgáltatásokra szerződött vállalkozások száma ugyanebben az időpontban 49 ezer volt, ami 20 százalékos, illetve 90 százalékos növekedést takar a megelőző 3, illetve 12 hónap során.
2003 II. negyedévében a GKI-Westel e-Pénzügyi Index értéke 16,7 volt, ami csökkenést jelent az előző negyedévhez viszonyítva. Az internetes alkalmazások jövőjére vonatkozó pénzintézeti várakozásokat mutató index a pozitív tartomány alsó negyedében ingadozik, amely visszafogott, de a többi szektorral összehasonlítva mégis a legoptimistább várakozásokat takarja, áll a GKI Gazdaságkutató Rt., a Westel Mobil Távközlési Rt. és a Sun Microsystems Magyarország legutóbbi felméréséről szóló jelentésben.

Több lakossági és vállalati ügyfél

2003. június 30-án az internetes folyószámla-szolgáltatásokkal rendelkező bankok kb. 282 ezer internetbanki szolgáltatásra szerződött lakossági ügyféllel rendelkeztek, ami 6,7 százalékkal több, mint 3 hónappal és 55 százalékkal több, mint egy évvel korábban. Az internetbanki szolgáltatásokra szerződött vállalkozások száma ugyanebben az időpontban 49 ezer volt, ami 20 százalékos, illetve 90 százalékos növekedést takar a megelőző 3, illetve 12 hónap során. Június 30-án az internetbanki ügyfelek aránya az internetes szolgáltatással rendelkező bankok összes lakossági ügyfeléhez viszonyítva átlagosan kb. 7,5 százalék, a vállalati ügyfelek esetén pedig átlagosan kb. 12 százalék volt.

Átutalás, lekérdezés

A bankok várakozásai alapján az internetes bankszolgáltatások közül továbbra is az átutalások indítása, valamint a tranzakciók, számlainformációk lekérdezése növekszik majd a legnagyobb mértékben mind a lakossági, mind a vállalati ügyfelek között. A lakosság körében erősödő keresletre számítanak a válaszadók az értékpapírok (részvények kivételével) kereskedésének igénybevétele esetében is.

Egy százalék

2003 első félévében a biztosítók internetes értékesítésből származó állománydíj-bevétele csupán a kötelező gépjármű felelősségbiztosítás esetében haladta meg az egy százalék-os arányt az egyik ilyen szolgáltatást nyújtó cégnél. A többi online termék esetében marginális, egy százalék alatti az internetes állománydíj-bevétel aránya.

Az internetes értékesítési lehetőség elterjedésének megfelelően a biztosítók a kötelező felelősségbiztosítás, a lakásbiztosítás és az utasbiztosítás internetes értékesítésében várják a legnagyobb növekedést a következő 12 hónap során. Ennél kisebb, de még számottevő növekedési potenciállal a balesetbiztosítás rendelkezik, míg a casco és egészségbiztosítás esetében csak mérsékelt online sikerrel számolnak a cégek. Az életbiztosítások online értékesítésének jelentősebb felfutása csupán a későbbiekben várható.