Sem a választék, sem az árak nem felsőfokúak
Az Electro World a kifogásolt hirdetéseiben azt állította, hogy áruházaiban a legnagyobb választékkal és a legalacsonyabb árakkal találkozhatnak a vevők. Az ilyen jellegű kitételek visszatérően szerepeltek 2002-es, 2003-as és idei reklámújságokban is. A versenytanács előtti eljárásban azonban a cég nem tudta bizonyítani, hogy ezek az állítások ténylegesen megfelelnek a valóságnak, azaz a határozat szerint megtévesztette a vásárlókat.
Visszatérő problémát okoznak a leg-ek
A GVH az elmúlt évben többször is marasztalt el cégeket azért, mert terméküket valamilyen összehasonlításban úgy tüntették fel a legjobbnak, hogy ezt a későbbiekben nem tudták igazolni. A versenytanács több határozatában is rámutatott arra: az abszolút elsőbbséget kifejező felsőfokú jelző, jelölés esetében a jelző, jelölés megalapozottságát a vállalkozásnak valamennyi versenytárssal, illetve versenyző termékkel szemben bizonyítania kell. Jogsértést követ el a vállalkozás, ha magáról vagy termékéről olyan felsőfokú jelzőt állít, amelyet nem tud hitelt érdemlően, objektív módon bizonyítani.
A legutóbb a ZOTT Hungária Kft-t marasztalta el a nyáron hasonló ügyben a versenytanács, 10 millió forintos bírságot kiszabva. A cég a csokoládés illetve vaníliás "Zott Monte" tejdesszert termékek csomagolásán azt írta, hogy az "a leginkább megfelelő termék a gyermekek számára", a csomagolást a határozat nyomán meg kellett változtatni.