Business Talks '24
Üzleti konferencia
Backstreet Boys |
A fenti beszélgetés talán nem hangzott el ebben a formában, de akár el is hangozhatott volna New Yorkban, 2001 júniusában, a - ki tudja, milyen meggondolásból - Licensing International 2000-nek nevezett popipari vásáron. A popsztárok neve és imidzse Amerikában százmillió dolláros adásvétel tárgya.
Fehér kesztyűt vegyenek!
Az MJ-Net Entertainment AG nevű cég is standot bérelt a vásáron, ahol vételre kínálta a Nagy Visszatérésre készülő Michael Jackson nevét és imidzsét. A poprókák a plasztikai sebészet nagy antireklámjának megvételét igen kockázatos üzletnek tartják, mivel a Thriller című albumából annak 1982-es megjelenése óta 52 millió példányt eladó Jackson nevéhez azóta sokkal inkább tapad a molesztált kisfiúk, oxigénsátorban nevelt csimpánzok és arcfehérítő műtétek képzete, mint a sikeré.
Ázsiáig nem jutnak el az amerikai pletykalapok
Az MJ-Net Entertainment AG, amely idén januárban eddig nem publikált összegért exkluzív licencszerződést kötött Jacksonnal, Szingapúrban irodát nyit, mivel a zenész Ázsiában még mindig igen népszerű. Már az előadó nevét viselő termékek korábbi forgalmazója, a Sony Signatures is főként Ázsiában igyekezett üzleteket kötni.
A mostani licenctulajdonos Jackson képével díszített hangszórót és hitelkártyát akar piacra dobni. MYMJ.TV néven pedig website-ot indítanak, ahol az énekes koncertjeit és videóit lehet majd megtekinteni, illetve az előfizetők exkluzív videókhoz juthatnak.
Jól ráfaragtak Rickyre
Ricky Martin |
Újra hódít az arcfestés meg a hosszú nyelv
Bár Jackson "megvásárlását" a szakmabeliek kockázatosnak tartják, a Nagy Visszatérőkön jó esetben hatalmasat lehet kaszálni. Hiába kasszíroztak például tavaly negyedmilliárd dollárt a Backstreet Boys fiúbanda képmásának tulajdonosai, az összeg eltörpül a Kiss - igaz jegybevételekkel együtt számolt - 500 milliós tavalyi bevétele mellett.
Mi a helyzet minálunk?
Siralmas - foglalható össze a magyar könnyűzene ismerőinek véleménye.
Magyarországon pólót, esetleg posztert vagy képeslapot lehet eladni, de ebből legfeljebb két-három év múlva lesz igazi üzlet - mondta az Indexnek Tóth Tibor, a Kispál és a Borz menedzsere. A popzenének nálunk nincs akkora piaca, mint Nyugat-Európában, az ajándéktárgyüzlet pedig egyelőre "66-od rangú" kérdés - fogalmazott.
Tóth az ajándéktárgy-bizniszt amúgy is "iszonyúan műfajfüggőnek" tartja. Szerinte egy-két olyan előadó mellett, mint Jimmy vagy esetleg Charlie legfeljebb a "fekete pólós" fémzenészek számíthatnak komolyabb bevételre ilyen forrásból.
A Nagy Pólóhamisítási Per
Az Index Heavy Metal Szakbizottsága ezek után sem habozott, rögtön a legnépszerűbbeknél kereskedett, és felhívta Lukács Lászlót, a Tankcsapda énekesét. Az első mondat után kiderült, hogy a Tiszántúl legkeményebbjei éppen nyakig vannak egy pólóhamisítási perben, amely sok heavy metalos előadót érint. Lukács szerint még az irigyelt fémzenészek sem látnak rendes pénzt a pólókból, mert Magyarországon ennek az üzletágnak nincsen kialakult törvényi és etikai háttere. "Gyakorlatilag szabad rablás folyik" - mondta a kiábrándult Lukács, amire a riporter bólintott, és letette a Klaus Meine-fejet formázó telefonkagylót.
Business Talks '24
Üzleti konferencia