Valér
-2 °C
0 °C

Túl apró betűvel hirdették a szemüveget

2008.04.03. 14:41
Szemüvegkeretet hirdetett akciós áron a Fotex-Ofotért Kft., ám a reklámjai megtévesztõek voltak a fogyasztók számára. A Gazdasági Versenyhivatal emiatt ötmillió forint bírságot szabott ki a vállalkozásra.

A Fotex-Ofotért Kft. 2006 novembere és 2007 januárja között valamint 2007 júliusától 2007 novemberéig az "Ön vállalja a korát, mi vállaljuk a kedvezményt! Minden vásárló annyi százalék kedvezményt kap a szemüvegkeret árából, ahány éves!" szlogennel hirdette akciós szemüvegkereteit. A reklámok televíziókban, rádiókban, újságban, plakátokon és szórólapokon jelentek meg.

Az akciós ár csak vékonyított mûanyag lencsével megrendelt komplett szemüveg esetében élt. Bár a Fotex-Ofotért valamennyi reklámjában figyelmeztetett arra, hogy a kedvezmény igénybevételének bizonyos feltételei vannak, a televíziós reklámokban azonban ez az információ csak igen rövid ideig, gyakorlatilag olvashatatlanul apró betûméretben jelent meg, a fogyasztók számára érzékelhetetlen volt –állapította meg a GVH. Emiatt ötmillió forintra bírságolták a vállalkozást.

Döntése meghozatalakor a GVH tekintettel volt arra, hogy az ügyfelek az Ofotért üzletekben a kedvezmény minden feltételét megismerhették. Enyhítõ körülménynek bizonyult, hogy a társaság számos reklámja közül csak a televíziós hirdetések esetében volt megállapítható jogsértés.

Köszönjük, hogy olvasol minket!

Ha fontos számodra a független sajtó fennmaradása, támogasd az Indexet!