A tavalyelőtti január-júniusi 16 és a múlt évi 18 után idén húsz százalékkal részesednek a napi fogyasztási cikkek forgalmából az első félévben. A nagy diszkontoknál a Profi hálózatot előbb-utóbb a Lidl pótolja majd. Bár a diszkontok piaci részesedése most csak 16 százalék, előbb-utóbb elérhetik a '90-es évek végi húsz százalékot.
A kisboltok láncba szerveződnek
A vásárlóerő és az árszínvonal várható növekedésével a bolttípus árelőnye nagyobb lesz, amit a jelenleginél valószínűleg jobban tud majd érvényesíteni. A szupermarket mint bolttípus többek között azzal erősítheti piacát, hogy a Profi diszkont lánc beolvad a Match-ba, és boltjai szupermarket profilt kapnak.
A kis boltok régóta jelzett visszaesését egyelőre sikeresen tartóztatja fel a láncba szerveződésük. Az összefogás nagy előnye ugyanis az előnyös beszerzés, valamint a tudatos, költséghatékony, közös marketing. A piac, utcai árus és egyéb értékesítési formák gyengülése a szervezett kereskedelem malmára hajtja a vizet.