Tempósan terjeszkednek a hipermarketek

2003.09.03. 10:29
A hipermarketek egyenletes tempóban terjeszkednek tovább, az idén húsz százalékkal részesednek a napi fogyasztási cikkek forgalmából - derül ki a Gfk Piackutató Intézet kutatásaiból. A kisboltok régóta jelzett visszaesését egyelőre sikeresen tartóztatja fel a láncba szerveződésük.
Az idei első félévi adatok a tavalyi mutatókhoz képest alig mutatnak változást. A legutóbbi évek megoszlásaival összehasonlítva megállapíthatjuk: a hipermarketek egyenletes tempóban terjeszkednek tovább - derül ki a Gfk Piackutató Intézet kutatásaiból.

A tavalyelőtti január-júniusi 16 és a múlt évi 18 után idén húsz százalékkal részesednek a napi fogyasztási cikkek forgalmából az első félévben. A nagy diszkontoknál a Profi hálózatot előbb-utóbb a Lidl pótolja majd. Bár a diszkontok piaci részesedése most csak 16 százalék, előbb-utóbb elérhetik a '90-es évek végi húsz százalékot.

A kisboltok láncba szerveződnek

A vásárlóerő és az árszínvonal várható növekedésével a bolttípus árelőnye nagyobb lesz, amit a jelenleginél valószínűleg jobban tud majd érvényesíteni. A szupermarket mint bolttípus többek között azzal erősítheti piacát, hogy a Profi diszkont lánc beolvad a Match-ba, és boltjai szupermarket profilt kapnak.

A kis boltok régóta jelzett visszaesését egyelőre sikeresen tartóztatja fel a láncba szerveződésük. Az összefogás nagy előnye ugyanis az előnyös beszerzés, valamint a tudatos, költséghatékony, közös marketing. A piac, utcai árus és egyéb értékesítési formák gyengülése a szervezett kereskedelem malmára hajtja a vizet.