Több autó, mint kenyérpirító

2002.06.06. 18:00
Az idén is várhatóan 20 milliárd forint értékben veszünk háztartási kisgépeket Magyarországon - derül ki a GfK Piackutató Intézet csütörtökön közzétett jelentéséből. A felmérésből kiderül: a kényelmet szolgáló szárazvasalóval a háztartásoknak kevesebb mint harmada rendelkezik. Nehéz idők járnak a férfi villanyborotva-ügynökökre.
Az elmúlt hét évre visszamenőleg is megállapítható, hogy a háztartások elektromos kisgépekkel való ellátottságában nem tapasztalható jelentős elmozdulás - írja a piackutató intézet. Ennek fő oka az, hogy a háztartások a tartós fogyasztási cikk vásárlása helyett inkább a lakás-felszerelési tárgyakat és az autót részesítik előnyben.

Ön használ?
Az Index nem reprezentatív, a szerkesztőség munkatársainak körében készített piackutatása megdöbbentő eredményekkel szolgált: a megkérdezetteknek csupán tizede használ fritőzt, csakúgy, mint férfi villanyborotvát. Kézikeverővel a választ adók fele, kenyérpirítóval viszont háromnegyedük rendelkezik. A Index felmérése szerint sokan azt sem tudják, mi az a szárazvasaló.
A vásárlók többsége a régi eszközök lecserélésén gondolkodik, ami a GfK szerint érthető, hiszen a háztartások jelentős hányadában 6-10 éves és idősebb készülékeket használnak. A kereslet növekedése így olyan készülékekből várható, amelyekből a háztartások ellátottsága magas. Ilyen, egyebek mellett a hajszárító vagy a hagyományos porszívó.

Nem kell nekünk a kényelmes vasaló

A GfK felmérése szerint a napi életvitelhez nem feltétlenül szükséges, "inkább kényelmet" szolgáló eszközök a háztartások 30 százaléknál kisebb részének vannak a birtokában. Például kézi keverővel a háztartások 28 százaléka, fritőzzel 25, míg kenyérpirítóval 24 százalékuk rendelkezik. A felmérés tanúsága szerint nehéz napokat élnek át a férfi villanyborotva-, fritőz- és a szárazvasaló-ügynökök is.