Nándor
8 °C
19 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Kevesebben veszünk kevesebb ruhát, több pénzért

2007.02.23. 11:00
2006-ban 1,4 százalékkal kevesebb vásárló 3 százalékkal kevesebb ruházati cikket vásárolt, az értékesítésből származó forgalom értéke azonban 3 százalékkal nőtt - állapította meg a GfK Hungária ruházati piacot vizsgáló tanulmánya, a FashionScope. Csak felső- és munkaruházatból fogyott több, mint egy évvel korábban.

A hazai ruházati piacon 2006 során komoly változások zajlottak. A piac kínálati oldalán több kedvezményes árukínálattal rendelkező lánc és néhány divattervező-üzletház jelent meg. A kínálat növekedése mellett az értékesített mennyiség a 2006. évi teljes ruházati piacon mintegy 3 százalékkal csökkent 2005-höz képest. Az egy évvel korábbi szintnél alacsonyabb mennyiséget 1,4 százalékponttal kevesebb háztartás vásárolta meg.

Minőséget veszünk

A piac minőségi átalakulását jelzi, hogy az értékesítésből származó bevétel - azaz az értékbeli forgalom - 3 százalékkal nőtt. A jelenség hátterében a fogyasztói átlagárakban bekövetkezett, átlagosan 6 százalékos emelkedés húzódik meg. A ruházati piaci szegmenseket vizsgálva megállapítható, 2005-höz képest csak felső- és munkaruházati termékekből vásároltak nagyobb mennyiséget a háztartások - a többi kategória esetében csökkent a megvásárolt termékek darabszáma.

A legnagyobb veszteséget a sportruházati kategória szenvedte el: a vásárló háztartások számának mintegy 3,1 százalékos visszaesése mellett mintegy 15 százalékkal csökkent a vásárlások mennyisége.

Kivárni az akciót

Az egyes szegmensek értékbeli forgalmát is vizsgálva kiderül, a bébi- és a sportruházati kategória visszaesett, ám az alsóruhák és a kiegészítők vásárlásából adódó értékforgalom az átlagárak jelentős - 11, illetve 10 százalékos - emelkedése következtében növekedett. A háztartások kedvelik az árakciókat: vásárlásaik mintegy 23 százaléka ilyenkor történik. Ez az arány 1 százalékponttal több, mint a megelőző 2005. évben mért szint.


A teljes ruházati forgalom csatornatípusok közötti megoszlását tekintve megfigyelhető, a piac a láncba szerveződött kereskedelem irányába mozdult el, az utcai árusok szerepe 3 százalékponttal esett vissza 2006 során. A sportruházati boltok szerepe 2 százalékponttal, a márkaboltok szerepe 1 százalékponttal nőtt 2005-höz képest a háztartások vásárlásai alapján.