Nem költünk kevesebbet, de a turizmus megérzi

2001.12.07. 10:56
A megkérdezettek fele szerint az USA elleni terrortámadások hatása érinti Magyarországot, elsősorban a gazdaságot, azon belül is a turizmust - tájékoztatta felmérésének megállapításáról a GfK Piackutató Intézet az MTI-t.
A GfK Piackutató Intézet reprezentatív országos mintán végzett felmérésének eredménye szerint a 14 évesnél idősebb felnőtt lakosság fele gondolja úgy, hogy "általában véve lesz valamilyen hatása az amerikai eseményeknek ránk nézve." Ez a vélemény különösen elterjedt a felsőfokú végzettségűek körében.

Egyharmadnál nagyobb arányt képviselnek, akik a nemzetközi turizmust, belpolitikát, továbbá médiát említik.

Nem költünk kevesebbet

A fogyasztás várható változásaira vonatkozó kérdésre a válaszadók eléggé egységes véleményt képviselnek: nem számolnak azzal, hogy az emberek a terrorcselekmények nyomán kevesebbet fognak költeni vagy fogyasztani.

Az idősebb és iskolázatlanabb réteg félelme

Azt viszont már a megkérdezettek jó egyharmada gondolja, hogy az emberek inkább napi cikkeket, élelmiszereket vásárolnak, és kevesebbet költenek tartós fogyasztási cikkekre.

Ezt a felfogást a viszonylag egyöntetű összképen belül leginkább a 40-59 évesek, nyolc általánost vagy kevesebbet végzettek és nők képviselik.