További Magyar cikkek
Egy, az elõzõ tendereken nem indult pályázó, a korábbi Egútból lett Colas Eger Zrt. és a Hoffmannból lett Colas Dunántúl Zrt. alkotta Colas konzorcium nyerte a Gyõr-Gönyü országos közforgalmi kikötõ és a hozzá kapcsolódó intermodális logisztikai központ megépítésére, közlekedési kapcsolatainak kialakítására kiírt közbeszerzési eljárást – közölte az Index kérdésére Petõcz Bálint, a kiíró Észak-dunántúli Környezetvédelmi és Vízügyi Igazgatóság (Édukövizig) beruházási osztályának vezetõje. A gyõztes nettó 4,57 (bruttó 5,49) milliárd forintért vállalta a kivitelezést.
A tenderen hat pályázó vett részt, közülük ezúttal csak egyet zártak ki, a Vegyépszer és a Hídépítõ alkotta konzorciumot (az elõzõ három tenderbõl kettõn a gyõztes kivételével mindenkit kizártak, a harmadikon is csak ketten maradtak versenyben). A kizárást azzal indokolták, hogy a konzorcium nem adott be három hiánypótlást, így egyebek között nem nevezte meg a 10 százalék fölötti alvállalkozóit.
Az ár döntött
A többi öt pályázó közül hét szempont figyelembe vételével választották ki a legjobbat. Mivel hat pontban minden pályázat megegyezett, a felkínált ár alapján született a döntés – mondta az osztályvezetõ. Az árversenyt megnyerõ Colas után a Swietelsky és a Mávépcell konzorciuma adta a második legjobb ajánlatot, majd a most elõször nem nyertes társuláshoz csatlakozó Közgép, a Magyar Aszfalt és a Resonator ajánlata következett.
A legdrágábban a kizárt konzorcium végezte volna a munkát, a versenyben maradtak közül a Granit Hungária, a Subterra és a Hochtief hármasa építkezett volna a legdrágábban, nettó 5,37 milliárd forintért. A legdrágább és a legolcsóbb ajánlat közötti mindösze nettó 800 millió forintos különbség feltûnõen szoros árverseny ahhoz képest, hogy két körrel korábban a legjobb és a legrosszabb ajánlat között csaknem kétszeres volt a különbség.
Jövõ áprilisra lehet kész
Ha a mostani eredményhirdetés ellen senki nem fellebbez, július 2-án lehet szerzõdést kötni a gyõztes pályázóval, közölte Petõcz Bálint. A Colas azt vállalta, 300 nap alatt befejezi a beruházást, és mivel az Édukövizig teljesen elõkészített terepet ad át – már csak régészeti munkák folynak a területen –, várhatón jövõ április végére elkészül a kikötõ és a logisztikai központ.
Ez azért fontos, mert az Édukövizignek jövõ július 30-ig el kell számolnia a beruházásról, különben elúszik a 75 százalékos uniós támogatása. A pénzt még az elõzõ nemzeti fejlesztési terv keretében kaptuk meg, csakhogy az Édukövizig 2006 februárja óta három tenderen volt képtelen megtalálni a kivitelezõt. A tenderekbõl fõként formai okok miatt kizárt pályázók minden alkalommal eredményesen támadták meg a döntést.