Jön a Gucci Budapestre

2007.07.31. 06:31
A Louis Vuitton tavalyi üzletnyitása stratégiai jelentőségűnek számított a hazai ruházati piacon, és már csak idő kérdése volt, hogy a többi luxusmárka is megérkezzen – vélik a piacon. A német Escada után most mindenesetre jön a térségben csak Ukrajnában jelen levő Gucci, a Burberry, az Andrássy úti négyzetméterárak pedig beérhetik a Váci utcát.

Jövőre nyit üzletet Budapesten a Gucci olasz luxusmárka – erősítette meg a Világgazdaság kérdésére a vállalat szóvivője. A magyar cég, a Gucci Magyarország Kft. bejegyzése egyelőre folyamatban van – derül ki acégbírósági adatokból, amint az is, hogy az üzlet valószínűleg nem franchise-, hanem saját üzemeltetésű kereskedéssel nyílik meg.

A magyar cég tulajdonosa a Gucci Luxemburg SA. Szakmai körökben már régóta ismert tény, hogy a világmárka Magyarországra tart; ez azért is érdekes, mert a cégnek a kelet-közép- európai régióban egyedül Ukrajnában van üzlete. A hazai Gucci az ingatlan-piaci információk szerint a Louis Vuittonhoz hasonlóan az Andrássy úton nyílik meg. A cég szóvivője elmondta: az üzlettel kapcsolatos további információkat a nyitás előtt közlik.

 A Guccihoz hasonlóan az angol Burberry, ha termékeivel még nem is, de nevében már jelen van a magyar üzleti életben. A jellegzetes kockamintás darabjairól híres cég áprilisban jegyeztette be hazai vállalatát Burberry Hungary Kft. néven, ennek két tulajdonosa a luxemburgi, valamint a londoni Burberry. A vállalat londoni központja egyelőre nem adott tájékoztatást az üzlet nyitásáról, de a magyarországi cég bejegyzése után valószínűleg már nem kell sokat várni.

Hely kell és üzletvezető

A piac szereplői szerint a Louis Vuitton tavalyi üzletnyitása stratégiai jelentőségűnek számított a hazai ruházati piacon, és már csak idő kérdése volt, hogy a többi luxusmárka is tiszteletét tegye nálunk. Az igazi high brandek eddigi megjelenését részben a megfelelő magyarországi menedzsment hiánya okozta. Magyari Tamás, a hazai Ermengildo Zegna franchise-partnere szerint kicsi vagy egyáltalán nincs meg az a szakemberréteg, amely a világmárkák üzleteit képes lenne megfelelően menedzselni, a cégek viszont komoly presztízsveszteségnek tekintik, ha egy üzletet be kell zárni. Hozzátette: egy-egy világmárka üzletének a megnyitása hozzávetőleg 100-150 millió forintba kerül itthon.

Az igazi luxus képviselői előszeretettel választják az exkluzív környezetet. A budapesti bevásárlóutcák hangulata, a világörökség részévé vált Andrássy út és a barokk épületek pedig megfelelnek ennek, azonban egyelőre hiányzott a megfelelő méretű ingatlan. A Louis Vuitton óta a német Escada jelent meg saját üzlettel, a márka viszont elkerülte az Andrássy utat, a jelenleg felújítás alatt álló Dorotytya utcába költözött. Az üzlet franchise-tulajdonosa akkor úgy nyilatkozott: a Vörösmarty térrel és a Váci utcával karöltve exkluzív helyszín válik az egyelőre poros Dorottya utcából.

Nyerhet az Andrássy út

Mindez valószínűleg az Andrássy úti üzletek sokak által irreálisnak vélt bérleti díjának is betudható, itt szintén érezhető volt a Louis Vuitton megjelenése. Míg korábban 30 eurós havi négyzetméterenkénti áron hozzá lehetett jutni az Andrássy úti bérleményekhez, addig ez ma már 50 euró körül alakul – hangsúlyozza Szabó Viktória, a Cushman & Wakefield szakértője. Ennek ellenére az itteniek még mindig elmaradnak a Váci utcai áraktól, ahol havonta, négyzetméterenként megközelítőleg 90-100 euróért adják bérbe az üzlethelyiséget. Egy másik hasonló kategóriájú cég, így a Gucci üzletnyitása szintén feltolhatja az Andrássy út díjait, ezek várhatóan négy-öt évig még biztosan emelkednek – jósolja a szakértő. Több luxusmárka megjelenésével elérhetik, sőt meg is haladhatják a Magyarországon legdrágábbnak tartott Váci utca árszínvonalát.