Business Talks '24
Üzleti konferencia
A versenytanács megállapítása szerint a cégek a "fogyasztói döntések tisztességtelen befolyásolására alkalmas magatartást tanúsítottak", amikor a 2005. június 1-től október 4-ig terjedő időszakra érvényes, az Interneten is közzétett "Elektro Pont" reklámújságokban azt írták, hogy az "Elektro Pont" üzletekben a reklámújságok érvényességi időtartama alatt ingyen hitel igénybevételével vásárolható meg minden azokban forgalmazott termék. A GVH megállapításai szerint a reklámban foglaltakkal szemben az ingyen hiteleket korlátozták, azaz felső darabszámlimithez kötötték, másrészt az ingyen hitel csak a bankok által meghatározott, konstrukciókként eltérő mértékű összeghatárok között volt igénybe vehető.
A Versenyhivatal szerint az Elektro Computer akkor is a fogyasztói döntések tisztességtelen befolyásolására alkalmas magatartást tanúsított, amikor a 2005. október 5-től 11-ig és az október 12-től 18-ig terjedő időszakra vonatkozó, az Interneten is közzé tett reklámújságokban arról tájékoztatta a fogyasztókat, hogy a fogyasztók ebben az időszakban az "Elektro Pont" üzlektekben egy akció keretében ingyen hitel igénybevételével vásárolhatnak egyes termékeket. Ezzel szemben az ingyen hitel nyújtásával kapcsolatban az "akciós jelleg" nem állt fenn.
Business Talks '24
Üzleti konferencia