Az Auchan nyerte a húsvéti árversenyt

2004.04.08. 09:01
Soha nem alakult még ilyen kiegyensúlyozottan a NAPI Gazdaság - egyébként negyedévente vizsgált - bevásárlókosara, amelyet ezúttal a közelgő húsvéti ünnep apropóján készített a lap a budaörsi kereskedelmi aranyháromszögben.
Első ránézésre az Auchan magabiztosan előzte meg a vetélytársakat a 4603 forint értékű kosarával, hiszen ugyanazokat a termékeket a Corában 4705 forintért, a Tescóban pedig 4843 forintért szerezték be. A Tesco a kötözöttsonka-akciójával akár a második helyet is elhódíthatta volna, ugyanis a húsvéti csemegéhez ingyen kínált tormát. A lap a kosarába az összehasonlíthatóság kedvéért minden érintett hipermarketben vásárolt tormát; a Tesco kosárértéke e nélkül 4658 forintra olvadna, amely mindössze 55 forinttal haladja meg az Auchanét.

Olcsó Unicum

Az Auchan az első helyét a 100 forinttal olcsóbban - gyakorlatilag a tavalyi áron - kínált Unicumnak köszönheti. Amennyiben nem lett volna akciós ez a termék, úgy a kosár értéke vélhetően majdnem forintra megegyezett volna a Coráéval. Ha kivettük volna az Unicumot a kosárból, hajszállal a Tesco lett volna az olcsóbb. A slágerterméknek számító kötözött sonka kilogrammjáért 594 forintot kértek az Auchannál, a másik két helyen minimálisan, egy-egy forinttal volt drágább. A platós tojás viszont két forinttal volt olcsóbb a Corában. (Tavaly az Auchan a húsvét ellenére is magas áron kínálta a harmincdarabos tojást, talán nem bízva a kereslet erejében.)

Tej nélkül

Mind a három hipermarketben rendkívül olcsó volt a fejes saláta, egyaránt 30 forinttal kínálták olcsóbban a terméket, mint múlt évben. A csemegehagymával és a retekkel hasonló volt a helyzet, kivételként a Tesco kínálta valamivel drágábban mindkét terméket, mint tavaly. A Tesco a szerdai vásárláskor frissebb és nagyobb primőrválasztékkal rendelkezett, mint a másik két vetélytárs. A liszt és a margarin viszont jelentősen drágult a tavaly húsvéti árához képest. Érdekesség, hogy a Kinder tojás idén ugyanannyiba került, mint tavaly. Idén nem került a kosárba tej, mert a három hipermarketben nem lehetett belőle ugyanazt a márkájút kapni. A tej ára egyébként - vélhetően a piaci anomáliák miatt - a Kinder tojáshoz hasonlóan nem nőtt, mindegyik üzletben a tavalyi áron lehetett kapni.