21 milliárd forint vettek meg 22 áruházat

2006.11.08. 18:33
Az SCD Csoport tavaly decemberben megvásárolta a magyarországi élelmiszer- és vegyiáru-nagykereskedelem egyik meghatározó szereplőjét, az Interfruct Kft.-t. A cégcsoport időközben megvette az Interfructnak otthont adó 22 áruházat, és azokat 82,5 millió euróért (21,5 milliárd forint) el is adta. A vevő a londoni tőzsdén is jegyzett befektetési cég, a Dawnay, Day Carpathian Plc. Az Interfruct áruházai továbbra is az SCD kezében maradtak.

Az SCD Csoport felvásárolta, majd az akvizíciót követően értékesítette a kötelékéhez tartozó Interfruct Kft. által működtetett 22 áruházat. A megállapodás értelmében az SCD Csoport 15 éves konstrukcióban tovább bérli az ingatlanokat, amelyben tovább működteti az Interfruct-hálózatot. A vevő a londoni tőzsdén jegyzett Dawnay, Day Group leányvállalata, a közép- és kelet-európai ingatlanbefektetésekre specializálódott alapkezelő, a Dawnay Day Carpathian Plc. (DDC). Az ügylet értéke 82,5 millió euró.

22 áruház sorsa

Tavaly decemberben, a Gazdasági Versenyhivatal jóváhagyását követően, az SCD Csoport megvásárolta a Tengelmann vállalatcsoporttól a magyarországi élelmiszer- és vegyiáru-nagykereskedelem egyik meghatározó szereplőjét, az Interfruct Kft.-t. Az 1989 végén alapított tradicionális nagykereskedelmi vállalat országszerte 22 Cash&Carry áruházat működtet, amelyek közigazgatási és közlekedési szempontból is az ország stratégiai pontjain helyezkednek el.

Az Interfruct tavaly év végi akvizíciójával az SCD Csoport közvetve 3 áruház tulajdonjogát szerezte meg, azonban további 19 áruház összesen hat magyar ingatlanbefektetési társaság tulajdonában maradt, amelyeket az Interfruct Kft. bérlőként és üzemben tartóként használt. Az elmúlt egy év alatt kivásárlásai révén az SCD Csoport mind a 22 kereskedelmi ingatlanban közvetlen tulajdonjogot szerzett. Az ingatlanok értékesítésével, illetve 15 éves futamidejű bérleti szerződéssel a csoport a tőkebevonás egyfajta alternatív módját alkalmazta. Az ügylet javítja az SCD Csoport tőkeszerkezetét, rövid távon csökkenti az Interfruct kitettségét a változó bérleti költségekkel szemben, és hosszú távon biztosítja a Cash&Carry lánc működési költségeinek alacsony szinten tartását. A tranzakcióval a csoporton belül felszabaduló források hozzájárulnak az Interfructtal kapcsolatos fejlesztési törekvéseink, továbbá cégcsoportunk a balatoni turizmusfejlesztés területén kitűzött céljainak megvalósításához - mondta Jászai Gellért, az SCD Csoport igazgatóságának elnöke.

Stratégiai beruházás

A kereskedelmi ingatlanok értékesítését az SCD zárt körű, meghívásos pályázaton bonyolította le, amelyen európai és tengeren túli ingatlanalapok vettek részt. A tendert 82,5 millió eurós ajánlatával a Dawnay, Day Carpathian Plc. nyerte, amely a londoni tőzsdén jegyzett Dawnay, Day Group közép- és kelet európai ingatlanbefektetésekkel foglalkozó leányvállalata. A Dawnay, Day Carpathian a régióban ingatlanbefektetéseivel Lengyelországban, Csehországban és Ukrajnában is jelen van.

Csepregi Balázs a DDC pénzügyi igazgatója az ügylet kapcsán elmondta, hogy a Dawnay Day Közép- és Kelet-Európában elsősorban alacsony kockázatú, konzervatív befektetési lehetőségeket keres, így a 22 kereskedelmi ingatlan megvásárlása része a DDC régióban alkalmazott stratégiájának. A DDC Kelet és Közép Európában egy jó minőségű, diverzifikált portfoliót kíván felépíteni a közeljövőben, és ebbe a stratégiába a jelenlegi tranzakció jól illeszkedik. Számunkra az Interfruct tulajdonosai, illetve menedzsmentje által eszközölt változtatások és a cég stratégiája pozitívak, amelyek jó alapot nyújthatnak további magyarországi és régióbeli növekedési célok sikeres teljesítéséhez - mondta Csepregi Balázs.

Nyolcezer termék

Az Interfruct Kft. áruházaiban nyolcezer terméket forgalmaznak, a társaság több mint 30 ezer törzsvásárlóval rendelkezik. Az Interfruct Kft. vevőkörének 75-80 százaléka professzionális vásárló: kiskereskedő, illetve gasztronómiai vevő. Mindemellett az áruházakban lakossági vásárlókat is kiszolgálnak. A 2005-ös gazdasági évben az Interfruct Kft. bruttó árbevétele mintegy 56,6 milliárd forint, azaz 223,6 millió euró volt.

Az SCD Csoport az akvizíciót követően az Interfruct fejlesztéséhez és átalakításához kezdett, amelynek hatásaként a HORECA szektorban és az élelmiszer-kereskedelmi vállalkozások kiszolgálásában is jelentős eredményeket könyvelhet el a társaság. A folyamatos fejlődés jegyében 2007-ben Győrött és Észak-Budapesten, 2008-ban pedig Kaposváron bővül újabb áruházakkal a Cash&Carry lánc. Az SCD Csoport stratégiai tervei között piacbővítési céllal az Interfruct régiós expanziója és a társaság vertikális integrációja is szerepel.