Az adatok alapján a felnőtt lakosság 3,1 százaléka rendelkezett internetbanki szerződéssel, azaz az internethez hozzáférők 15 százaléka szerződött erre a szolgáltatásra.
Az átutalások mennek
A bankok várakozásai alapján az internetes bankszolgáltatások közül továbbra is az átutalások indítása, valamint a tranzakciók lekérdezése növekszik majd a legnagyobb mértékben mind a lakossági, mint a vállalati ügyfelek között. A lakosság körében erősödő keresletre számítanak a válaszadók az értékpapírok kereskedésében is.
A biztosítók esetében az év első felében csupán a kötelező gépjármű felelősségbiztosítás esetében haladta meg az egy százalékos arányt az internetes ügyintézés. A több terméknél alatta marad az online ügyintézés.
A biztosítók az ügynökökben bíznak
A biztosítók az év második felére sem várnak növekedést. Ebben az is közrejátszik, hogy a biztosítóknak még csak kis százaléka kínál online szolgáltatásokat. Másrészt az az üzletfilozófia húzódik meg a háttérben, hogy ügynökökön keresztül nagyobb értékű, bonyolultabb konstrukciójú biztosítások is értékesíthetők.
A társaságok a kötelező felelősségbiztosítás, a lakásbiztosítás és az utazásbiztosítás terén várnak fejlődést az interneten keresztüli értékesítésben. A casco és az egészségbiztosítás terén csak mérsékelt sikerrel számolnak a cégek. Az életbiztosítások területén pedig később számítanak jelentősebb növekedéssel.
A felmérést negyedévente végzi el a GKI-Westel. Ezúttal kimagasló volt a kutatás reprezentativitása, hiszen a bankok nyolcvan, míg a biztosítók 92 százaléka válaszolt.