Gyöngyi
6 °C
13 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Bajba jutott utazási irodák 1993-2002

2002.08.28. 12:39
Augusztus 27-i bejelentés szerint gazdaságossági okokra hivatkozva felfüggesztette idegenforgalmi tevékenységét a West Travel utazási iroda. Ez az első ismert eset az utazásszervezést szigorító 2001. december 14-i kormányrendelet hatályba lépése óta.
1993. január 19. - Fizetésképtelenné vált a Skyways utazási iroda. Egyiptomban rekedt és a szállodát elhagyni kényszerült ügyfeleit a Malév - a Skyways iroda tartozásai ellenére - hazahozta Budapestre.

1995. január 3. - Az Emanuelle Tours 129 Egyiptomban rekedt utasát a Malév szállította haza. A Generali Biztosító kártalanította az utasokat.

1996. január 3. - Felfüggesztették a budapesti székhelyű Karnak Travel Utazási Iroda utazásszervezői jogosultságát, mert a cég több utazási iroda számára közvetített egyiptomi szolgáltatásokat, de a megrendelő irodák által előre kifizetett díjakat az egyiptomi szolgáltatóknak csak részben továbbította. Az intézkedés időpontjában a cég fizetésképtelen volt.

1997. május 16. - A Mustang Travel Utazási Iroda 108 utasából 37 Korfun, 71 a spanyolországi Lloret de Marban rekedt. Az iroda minden további útját törölte, a befizetett összegeket visszafizetni nem tudta, s a külföldön maradt utasokat a Tihanyi Travel Utazási Iroda szállította haza a Generali Biztosító megbízásából.

1997. augusztus 14. - Az Ipari, Kereskedelmi és Idegenforgalmi Minisztérium felfüggesztette a Capitol Tours utazási iroda tevékenységét, mert nem látta biztosítottnak az utasok kiutaztatását. Az irodának le kellett mondania csoportjait, s meg kellett térítenie a befizetéseket.

1997. augusztus 29. - A Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség kezdeményezte a debreceni Délibáb Utazási Iroda tevékenységének felfüggesztését, mivel az utasokat megtévesztve, a tájékoztatóiban ígértnél jóval alacsonyabb szintű szolgáltatásokat biztosított számukra.

1998. július 9. - Csődbe jutott a Pasha Tours utazási iroda: Tunéziában rekedt 88 - túlnyomórészt szlovák - turistáját az Atlasz Biztosító hozta vissza Magyarországra. A Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara (BKIK) felfüggesztette a vállalkozást.

1999. június 21. - A BKIK felfüggesztette a Gold Griff Utazási Iroda működését, amely azonban további utakat szervezett, utasokat toborzott, de ellátásukról és hazaszállításukról nem gondoskodott. Szeptember 7-én törölték a céget a nyilvántartásból. A kárérték összességében elérte a hatmillió forintot.

1999. október 15. - A BKIK közigazgatási irodája törölte nyilvántartásából a Heismann Reisen Utazási Irodát, miután annak ügyvezetoje bejelentette: a cég szervezésében Cipruson tartózkodó utasokat nem tudják hazahozni. A kárvallott utasok végül az Atlasz Biztosító segítségével tértek haza.

2000. március - Több utazási iroda bejelentése nyomán kiderült, hogy a Club Espana utazási iroda e néven már nem létezik - kérte önmaga törlését -, viszont a Club Espana 2000 elnevezésu társaság bejegyzése még nem történt meg. A Club azért szüntette meg önmagát, mert komoly tartozásai halmozódtak fel, ennek ellenére az Utazás 2000 kiállításon utakat hirdetett, utasokat toborzott.

2000. szeptember 4. - A HTC Utazásszervezo Kft. Felszámolási eljárást kezdeményezett önmaga ellen, mert közleménye szerint mintegy 25 millió forint értékű repülő visszaútnak nincs pénzügyi fedezete. A BKIK azonnali hatállyal törölte a nyilvántartásból a HTC Utazásszervezo Kft-t. A botrány miatt pénzügyileg ellehetetlenült a Jorgos Travel, amely az elmaradt utak részvételi díját nem tudta visszafizetni ügyfeleinek. (A Jorgos Travel érdekeltségébe tartozott a HTC Kft.) A Gazdasági Minisztérium 5-én a Turisztikai Célelőirányzatból 75 millió forintot juttatott a HTC külföldön rekedt utasainak hazaszállítására. A Malév rendkívüli charterjáratokon 800 utast hazahozott, majd a következő napokban Az Axa Colonia Biztosító Rt és a Neckermann Utazási Iroda finanszírozásával szintén MALÉV gépeken, autóbuszokon tért haza további 650 nyaraló, többségük Görögországból. Novemberben a HTC-botrányban érintett további viszonteladó, a Tan-Túra utazási iroda is csődöt jelentett, és törölték a nyilvántartásból.

2000. szeptember 4. - A szekszárdi székhelyű Viktoria 2000 cég pécsi irodája által szervezett olaszországi utazásról egy autóbusznyi ember nem tudott hazatérni, mert az iroda fizetésképtelenné vált, s ezért az üdülőtulajdonos az utasok útlevelét bevonta. (A cég egy Viktoria Tours nevű, egy éve betiltott cég utóda.) Szeptember 6-án a mintegy száz fő hazaszállítását az Atlasz Biztosító Rt. vállalta.

2001. szeptember 4. - Csődöt jelentett a debreceni Great Tours Utazási Iroda a Gazdasági Minisztériumban. Görögországban rekedt mintegy 60 utasát a Travel Service repülőgépével hozták haza. A kártalanítás a QBE Atlasz Biztosító Rt.-re hárult.

2002. augusztus 27. - Gazdaságossági okok miatt felfüggesztette idegenforgalmi tevékenységét a West Travel utazási iroda. A szüneteltetés az augusztus 30-án induló néhány száz utast érinti, akik a befizetett előleget vagy a részvételi díjat - a tájékoztatás szerint - visszakapják.