Infláción felül drágul a kábeltévé-díj

2002.01.08. 09:12
A kábeltévés csatlakozással rendelkező magyar háztartások több mint felét kiszolgáló három piacvezető cég közül kettő az inflációt jóval meghaladó mértékben emeli havi előfizetési díjait - írja mai számában a Világgazdaság.
Az UPC Magyarország országos átlagban 16, a MatávKábel TV pedig 20 százalékkal emeli előfizetési díjait idén. Az AntennaMikro előfizetői viszont egyelőre változatlanul a tavalyi árakon foghatják a tévéadásokat.

A háztartások mérsékelhetik az emelések hatását azzal, ha vállalják, hogy bizonyos időre - például fél évre vagy egész évre - előre fizetnek, ebben az esetben ugyanis a cégek kedvezményt adnak.

A három társaság összesen mintegy 940 ezer háztartásban szolgáltat, ami meghaladja az 1,6 milliósra becsült piac méretének felét. A maradékon több száz kisebb cég osztozik, melyek közül az elmúlt években csak néhány tudta átlépni egy mikrovállalkozás méretét.