Eladnák
Az AKA keresi a kapuk értékesítésének lehetőségeit is. A Világgazdaság információi szerint az M3-asról évekkel ezelőtt lebontott és a VPOP tulajdonába került kapukat még mindig az Állami Autópálya Kezelő (ÁAK) Rt. egyik mérnökségén raktározzák. Úgy tudjuk, hogy ezért a VPOP bérleti díjat fizet.
Az M5-ös matricásítása a bliccelés csökkenését eredményezte - mondta Nagy Attila, a ÁAK Rt. értékesítési és ellenőrzési igazgatója. Már a március közepi start is jó volt, hiszen a türelmi időben is száz autósból mindössze 16-nak nem volt vignettája. A legutóbbi ellenőrzésnél pedig mindössze 3,2 százalék volt a bliccelők aránya. Az országos átlag négy százalék. Emlékezetes: amikor 2003-ban az M7-es került be a matricarendszerbe, 20 százalékos volt a matrica nélküli kocsik aránya.
Több matrica
Nagy Attila elmondta, hogy az év első négy hónapjában a tervezettnél hét százalékkal több matricát adtak el. Árbevételben nem állnak ilyen jól, de hozzák a tervet. Az eltérést az okozza, hogy nagyon kedvelt a négynapos matrica. Tavaly december 1-jei bevezetésétől április végéig 1,668 millió fogyott, ami 33 százalékkal haladja meg a tervezettet.
A négynapos matrica népszerűségének legnagyobb vesztese a tíznapos, amiből április végéig csak a tervezett mennyiség 65 százaléka fogyott. A 31 napos vignetta 89 százalékon áll. Az évesből azonban szintén a tervezettnél többet (118 százalékot) adtak el. Ebben a szakember szerint az M5-ös sokat segített, hiszen márciusban, áprilisban le szokott csengeni az éves matricák vétele, de ez most kitolódott.