Business Talks '24
Üzleti konferencia
A válaszadók negyede szerint szeptember-november között a forgalmazott mennyiség - részben szezonális okok miatt - érzékelhetően nő, visszaeséstől a megkérdezetteknek csupán nyolc százaléka tart. A növekedési ütem azonban az év korábbi részéhez képest tovább lassulhat.
Csak az alma és burgonya ára csökkenhet
Augusztusban az átlagos eladási árszint júliushoz képest nem változott. A felmérésbe bevont egységekben a vizsgált 51 termék átlagában a beszerzési árak 0,2 százalékkal emelkedtek egy hónap alatt. A felmérés szerint a szezonális hatások miatt az egyes termékcsoportok piaci helyzete eltérően alakul. A lakásépítési termékek esetében lassan megszűnik a havi növekedés.
Szeptember-novemberben a lábbeliket, a ruházati cikkeket, valamint - a szezon beindultával - a tüzelőanyagokat forgalmazók reménykednek komoly fellendülésben. A felmérés alapján a kereskedők áralakulással kapcsolatos várakozásai az őszi hónapokra erősödő inflációt vetítenek előre. E három hónapra a megkérdezettek átlagosan 1,9 százalékos eladásiár-emelkedést prognosztizáltak, ez az ütem novemberre jóval öt százalék fölötti év/év inflációt jelentene.
A kereskedők szerint az inflációt a vizsgált termékcsoportok közül elsősorban a lábbelik, a tüzelőanyagok, valamint az élelmiszerek és az üzemanyagok gerjesztik. A nyári áresés után az őszi időszakban két idényáras cikken - étkezési alma és burgonya - kívül más termék piacán nem várható árcsökkenés.
Business Talks '24
Üzleti konferencia