Gál
8 °C
22 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Már nálunk is van cseh kóla

2007.05.11. 08:02
A cseh és a szlovák piac meghódítása után a magyarra is betört a cseh Kofola. A kólaízű üdítő a cseheknél és a szlovákoknál 2005-re már megelőzte a Pepsit, majd a Coca leelőzésével piacvezető lett. Nálunk néhány százalékos, 30 milliárd forintos piaci részesedést szeretnének.

Tegnaptól Magyarországon is kapható a Csehországban, illetve Szlovákiában a kólaízű üdítők terén már évek óta piacvezetőnek számító Kofola – mondta Bózsik András Pál, a cég marketingvezetője.

A társaság rövid távon 3-4 százalékos piacrészesedést szeretne elérni a kólaízű üdítőitalok piacán, ez jelenleg volumenben 251 millió literre, értékben pedig közel 30 milliárd forintra rúg. A Kofola márka jelenlegi tulajdonosa, a cseh Kofola a. s. 2002-ben vásárolta meg 215 millió koronáért a márka védjegyét és az üdítőital eredeti receptjét az Ivaxtól.

A Kofola a kólaízű üdítőitalok piacán Szlovákiában két, Csehországban három év alatt piacvezető lett, s északi szomszédunknál piaci részesedése ma már több mint 10 százalékkal nagyobb, mint a Coca-Coláé. A vállalat egyébként 2004-ben hozta létre magyarországi leányát, de eddig csak egy szénsavmentes gyümölcsitalt, a Jupit forgalmazták hazánkban.