Kötelező biztosítások: nincs váltóláz

2006.11.21. 08:36
Többnyire optimistán nyilatkoznak az idei kötelező gépjárműfelelősség-biztosítási (kgfb) kampányról a lapunk által megkérdezett biztosítók. Az új szereplőként belépő Signal eddig 9 ezer szerződést kötött.

A legnagyobb hazai társaságok számára az eddigi legfontosabb eredményt az jelenti, hogy eddig jelentősen csökkent a szerződésüket felbontó ügyfelek száma: az Allianz Hungariánál 30, míg a Generalinál 25 százalékkal kevesebbre tehető az új szolgáltatót keresők száma a tavalyi évhez viszonyítva.

A már évek óta piacvezető Allianz – amely azonban tavalyi 1,81 százalékos gyarapodásával a legkisebb mértékben tudta növelni részesedését a kötelező piacán – honlapján hetente 50 ezer ügyfél indított díjszámítást, tízezres nagyságrendben keresték fel a cég kirendeltségeit, valamint közel 12 ezren hívták fel a telefonos ügyfélszolgálatot a 2007-es kgfb-díjakkal kapcsolatban. Kifejezetten sikeresnek bizonyult eddig a biztosító családos fiatalokat megcélzó kedvezménycsomagja is, valamint az évi 120 forintért igénybe vehető aktív kárrendezési szolgáltatás.

Annak ellenére, hogy csekély az eddig vizsgálható időtartam, a technika által feldolgozott kötésszámok alapján idáig három százalékkal több szerződést tudott kötni a Generali-Providencia, mint az elmúlt év hasonló időszakában – mondta el Jákfalvi Zoltán, a társaság gépjármű-biztosítási osztályvezetője.

A 2007-es kampányidőszakban eddig 5506 kötést regisztrált a Generali, ezzel szemben 2700 felmondás érkezett a biztosítóhoz. Jákfalvi Zoltán hozzátette: figyelembe véve azt, amit az elmúlt évek tapasztalatai is alátámasztanak, miszerint a kampányidőszakban mind a kötések, mind a felmondások darabszáma a kampány vége felé haladva növekedő tendenciát mutat, körülbelül 10 ezer darabos állományszaporulatra számíthat a második legnagyobb piaci részesedésű biztosító.

A Generalihoz hasonlóan – az eddigi tapasztalatok alapján – a budapesti régióban erősödhet az Union Biztosító is, amelynél a társaság véleménye szerint az idén nem ismétlődhet meg a tavalyi ügyfélszámvesztés. A múlt évben remeklő TIR BE és Máv közül csupán az utóbbi köthet új szerződéseket, így jó esélye van a Magyar Posta Biztosítónak, hogy a tavaly a piaci részesedés 36,8 százalékos növekedését elért Uniquával versenyben akár az idén is dobogóra kerüljön az új ügyfelek megszerzésében. Az ezen a piacon újnak számító Signal eddig 9 ezer szerződést kötöt, és 20-30 ezerre számít a teljes szezontól.

Az Allianznál közöltek szerint az már most megállapítható, hogy az idén az ügyfelek aktívabbak, mint korábban: alaposabban tájékozódnak az egyes tarifákról, de emellett egyre fontosabbá válnak számukra az ajánlatok mögé tett szolgáltatások is.