A nemzeti ünnepek közeledtével megnő a nemzeti jelképek iránti kereslet, ám március 15-én különösen jelentős a zászlók és természetesen a kokárdák forgalma. Leginkább a 60x90-es méretű trikolórt viszik ilyenkor, ennek alapanyagát többnyire a Távol-Keletről szerezzük be - mondta a Napinak Kószó András zászlókészítő.
Magánszemélyek és önkormányzatok egyaránt keresik a terméket. A nemzeti jelképek iránt megugró igény ellenére a forgalom elenyészik a gyártók bevételeiben. A 35 embert foglalkoztató Habilitás Kft. éves árbevételéből a kokárdákból származó forgalom összesen 150 ezer forintot tesz ki. Ez annak köszönhető, hogy egy minőségi kokárda bekerülési költsége csak 42 forint. Ám a szalagcsokor alapanyagát Magyarországról szerzik be - tudta meg a Napi a Habilitás munkatársától.
A kokárdák és zászlók forgalmának nagy része március 15., augusztus 20. és október 23. időszakára tehető. A forgalmazásba ilyenkor néhány barkácsáruház is beszáll. A Praktiker például az akciós újságjában is hirdeti a jelképet. A köztes időszakban is megtalálható a zászló és nemzeti szalag az áruházakban, de ilyenkor az értékesítési számok jóval alacsonyabbak.
A Praktiker elsősorban a házmesterekre és a közös képviselőkre, illetve hivatalok és intézmények gondnokaira épített, amikor a nemzeti zászlót felvette a termékpalettára. A cégtől egyébként nem idegen a nemzeti zászló értékesítése, a lánc Európa-szerte készleten tartja a helyi trikolórokat.
Itthon a zászlót (kizárólag a nemzetiszínűt) 1299-6499 forintért kínálja. Tavaly csaknem 1600 darabot értékesített egész évben, ennek nagyjából kétharmadát az akciós időszakokban. Március elején a lánc tervei szerint a tavalyihoz hasonló eladás várható, ez nagyjából 700 darab terméket jelent.