Hedvig
5 °C
23 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Beindult a lobbi a kormányzati központért

2006.09.13. 07:54
Az új kormányzati negyed minden szóba jöhető helyszíne mellett - és ellene is, találtak érvet az MTI által megkérdezett ingatlanpiaci szakértők. Valószínű, hogy a Parlamenthez közeli helyszínek valamelyike lesz a megfelelő.

Minden lobbicsoport a saját területét favorizálja, amikor az új kormányzati negyed helyszíne kerül szóba. A nevük elhallgatásával nyilatkozó ingatlanpiaci szakértők, illetve szereplők egyik része a Parlament épületéhez közelebb lévő helyszínekre adta a voksát, míg mások úgy vélték, a távolabbi, de a Dunán hajóval elérhető helyszínek is versenyben maradhatnak.

A Parlamenthez két lehetséges helyszín van a legközelebb: a WestEnd 2, amely a Ferdinánd híd túlsó oldalán épül majd a Trigránit beruházásában, illetve attól kissé északabbra, a Rákosrendező pályaudvar területe. Ráadásul ez utóbbi a MÁV tulajdona, tehát a telekből bevételhez juthatna az állam.

Az elképzelt konstrukció ugyanis az lenne, hogy egy profi fejlesztő - a kormány igényei szerint - építené fel a létesítményeket, majd hosszú távra bérbe adná az irodaházakat a magyar államnak. Így a meglévő minisztériumi épületek eladásából befolyt vételár - egy összegben - kerülne be a költségvetésbe.

A szintén Trigránit tulajdonban lévő Milleniumi városközpont - a szakértők többsége szerint - már nem bír el egy ekkora fejlesztést. A két legdélebbi pont a Csepel-sziget északi csücske, illetve átellenben, a kelenföldi Kopaszi-gát és környéke.

A szakértők egy része ezeket távoli helyszíneknek tartja, míg mások éppen a Duna miatt vélik esélyesnek mindkét helyszínt. Párizsban például természetes lenne, hogy az ott dolgozók hajóval érik el a belvárost. "Nálunk a vízi közlekedésnek nincs kultúrája" - hangzott az ellenérv.

Új helyszínként került be a képbe a Corvin sétány a Józsefvárosban. Itt amúgy is körülbelül annyi irodát tervezett a befektető Futureal csoport, mint amennyire a központi államigazgatásnak szüksége lenne. A befektető minden fórumon hangoztatja, hogy az észak-déli metró, valamint a körúti villamos jó tömegközlekedést biztosít a területnek.