Last minute lakóparki akciók indultak
Ingyen konyhabútor
Ingyen konyhabútor, egy évig elengedett közös költség - ezekben a hetekben egyebek között ezzel igyekeznek idei döntésre ösztönözni az érdeklődőket a fejlesztők és az értékesítők a lakáspiacon. Hirdetéseik elárasztják a nyomtatott és virtuális felületeket.
Az év végén szokásosan megszaporodó lakóparki és társasházi hirdetések számát az idén tovább növeli, hogy az elfogadott telekáfa-rendelet nyomán megugorhat a kereslet a használt lakások iránt. Az új lakásokat értékesítő cégek ezért minden jel szerint ellentámadásba mennek át a következő hetekben annak érdekében, hogy kihasználják a telekáfamentes időszakot.
Pluszkereslet
Mindkét fél jól jár, hiszen az éves 5-6 százalékos inflációhoz januártól - éppen az áfa miatt - várhatóan további 7-8 százalék jöhet, így összességében 14-15 százalékkal is megemelkedhet az új lakások ára, s ennek legfeljebb 40-50 százalékát lehet áthárítani a vevőkre.
A legfontosabb hirdetési felületekben máris tapasztalható egyfajta pluszmegjelenés, ami mögött pluszkereslet állhat. Növekedett a fejlesztők és kivitelezők reklámköltése október-novemberben, de ez még nem kiugró - tájékoztatott Rákóczi Botond, az Express Képes Ingatlan értékesítési vezetője. Úgy látja, hogy egészen december közepéig is eltarthat a lendület, a végeredményről pedig csak januárban kapnak tiszta képet a szakemberek.
Egy-egy nagy ingatlanprojekt igen változatos életet él, a fejlesztők-kivitelezők többször is változtatnak a hangsúlyokon. Meglátása szerint a lakóparkdivat lecsendesülőben van, most már a társasházaké a főszerep, s ez tükröződik a kommunikációban is.