Gál
6 °C
22 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Újabb halálos baleset az M6-os építésén

2008.09.11. 08:15
Csütörtökön hajnalban újabb munkás vesztette életét az épülő M6/M60 autópályánál: Bóly közelében egy tolató teherautó gázolt halálra egy műszakvezetőt, írja a Bama.hu. Ez a negyedik súlyos, egyben a harmadik halálos baleset a Szekszárd-Bóly-Pécs szakaszon nyár eleje óta épülő sztrádán. Ahol egyelőre mégsem épülhet az alagutas szakasz, miután a bányakapitányság nem elégedett az építők által függetlennek mondott szakértői bizottság véleményével.

A rendőrség tájékoztatása szerint a baleset akkor történt, amikor a műszakvezető egy tolató teherautót irányított, a mozgó jármű azonban elgázolta. A hatvanéves férfi olyan súlyos sérüléseket szenvedett, hogy a helyszínen életét vesztette, írja a Baranya megyei online lap.

A baleset körülményei egyelőre tisztázatlanok, egyes értesülések szerint a férfi halálát az okozta, hogy a teherautó platójáról ráomlott a föld. A kiérkező tűzoltók szabadították ki a sérültet, de segíteni már nem tudtak rajta. A tragédia körülményeinek vizsgálatát az illetékes hatóságok megkezdték, hivatalos tájékoztatást későbbe igértek.

A mostani négy hónap alatt már a negyedik súlyos baleset volt az M6/M60 Szekszárd-Bóly-Pécs szakaszán. Júliusban szintén egy tolató munkagép okozta egy ember halálát, míg júniusban egy dolgozó áramütést szenvedett egy munkagép által megmozdított kábel miatt. Augusztusban vasbetonoszlopok dőltek egy munkásra, ő bordatöréssel megúszta a balesetet.

Az M6/M60 építőire egyébként is rájár a rúd. Noha a szerdán közzétett, a függetlennek mondott szakértői bizottság jelentése szerint a júliusi és augusztusi alagútomlások után folytatható az alagutak építése – a bizottság három tagjából kettő korábban az alagutat építő Strabag alkalmazottja volt –, bányakapitányság másként döntött. Kereki Ferenc bányakapitány bejelentette: további információkat, adatokat várnak, a szakértői jelentésben foglaltak alátámasztására. A kapott anyag nem elég a döntéshozatalhoz.

Az alagútépítés leállítását elrendelő másik hatóság, a közlekedési sem döntött még a folytatásról. Az NKH az Indexszel még szerdán azt közölte: "az anyagot megkaptuk, áttekintjük, de emellett figyelembe vesszük a biztonsági tiszt, a bányakapitányság, a tervező, és a hatósági szakértő véleményét is."