Száz kilogramm kolbászt hívtak vissza

2005.11.04. 11:35
Termékhiba miatt hirdetésben hívott vissza száz kilogrammnyi Mangalica csípős vastagkolbászt a Mangal Ilona Kft. Egy vásárlói panasz miatt kezdtek el vizsgálódni. Kiderült, túl apróra vágták a kolbászt, emiatt romlandóbb lett.
Ha valakinek a birtokában van olyan Mangold márkanevű "Mangalica csípős vastagkolbász", melynek csomagolási dátuma szeptember 8-15. közötti, az vigye vissza a vásárlási helyére, és visszakapja az árát - ez a hirdetés jelent meg a pénteki Magyar Hírlapban. A céget megkeresve kiderítettük, hogy mintegy száz kilogrammnyi kolbászról van szó. Ennek nagy részét már összegyűjtötték, a forgalomban mintegy 12 kilónyi maradt. A visszahívás minimális, 160 ezer forintnyi veszteséget okozott a cégnek.

A kolbászt egy vásárlói panasz után vizsgáltatták meg a hatóságokkal - nyilatkozta kérdésünkre a Mangal Ilona Kft. pénzügyi vezetője. Kiderült, hogy csak egy keveréssel vannak gondok, a kolbászt túl apróra vágták. Emiatt pedig nem áll el 90 napig, ahogy az a csomagoláson egyébként szerepel. A kolbásznak nincs egészségkárosító hatása - hangsúlyozta Pál Tamás. A vásárló egyébként a kolbász szagára panaszkodott, ő értesítette a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőséget is az esetről. A cég a fogyasztóvédőkkel együttműködve intézkedik.

A vizsgálat után a cég azonnal értesítette azokat az üzleteket, melyek árusítják a kolbászt. A nagyobb kereskedelmi egységekben már össze is gyűjtötték, a hirdetést a kisebb üzletek miatt adták fel - ezeknél nehezebb nyomon követni az árukat. A csomagoláson egyébként minden lényeges adat szerepel. Egyértelműen meghatározható, melyik terméket mikor csomagolták, mikor szállították - így egyszerű beazonosítani a problémás árukat.

A kisebb boltokban megvásárolt áruk, és a vásárlók tájékoztatása miatt adtuk fel a hirdetést - nyilatkozta az Indexnek Pál Tamás. A közlemény csak a Magyar Hírlapban jelent meg.