Még nincs döntés
Somlóvári László közölte: még nem született meg a jóváhagyó kormánydöntés. Egy korábbi határozat viszont érvényben van, amely megszüntette a magyar tengerhajózást, mivel akkor úgy vélték, hogy budapesti központtal nem lehet gazdaságosan üzemeltetni kereskedelmi flottát.
A hajókat el kell adni
Az orosz államadósság ellentételezéséről szóló másik kormányhatározat arra kötelezte a hajótársaságot, hogy az adósság fejében kapott öt orosz építésű hajót a Mahart azonnal értékesítse és a vételárat 30 napon belül fizesse be a költségvetésbe. Ez három hajó esetében a korábbi években már megtörtént, míg kettőnél a Mahart megpróbálja az üzemeltetést.
Egymillió dolláros költség
A Pannon Star 2000-ben készült el az asztrahanyi hajógyárban. A múlt év októberi átvételéig mintegy egymillió dollár kikötő bérleti, és őrzési kiadása volt a Mahartnak. A társaság engedélyt kért az ÁPV Rt.-től, hogy átvegye és egy ideig üzemeltesse, mivel az ebből származó bevétel csökkentené az eddigi ráfordításait. A vezérigazgató elmondta, hogy szeretnék még legalább két évig működtetni a két hajót. Az egyenként mintegy 6 millió dollár értékű hajók csaknem 8 éves üzemeléssel tudnák kitermelni árukat.
Privatizáció idén
Somlóvári László szerint a két tengerjáró hajó sorsa függ a hajótársaság idén várható privatizációjától. Az október óta folyamatosan pozitív eredménnyel üzemelő Pannon Star ömlesztett-, zsákos-, darabárút, és konténert szállít elsősorban a Földközi- az Északi tengeren. A napokban átvett Pannon Sun elkészülte után azonnal munkába állhatott, és rövid európai fuvarozás után, 1-2 hét múlva Antwerpenből áthajózik az Atlanti óceánon, ahol Észak- és Dél Amerikában, valamint a Karibi tenger térségében fog elsősorban konténereket és ömlesztett árukat szállítani - hangsúlyozta a vezérigazgató.