Jobb kihasználtság
A terv a szakértők szerint kedvező hatással lenne a Malév utasforgalmára, illetve gépeinek kihasználtságára. E korábbi terv felújítása racionális lépés lenne azért is, mert a térségben több olyan város van, amelyből nehézkesen lehet eljutni Nyugat-Európába, illetve a tengerentúlra. Ezen segíthetne az, ha Ferihegy egy regionális gyűjtőközpont lehetne, ahova leszállnának, illetve ahonnan indulnának a térségbe menetrend szerinti járatok.
Takarékoskodás helyett új cég?
Egyes források szerint a létrehozandó légitársaságba a Malév mellett egy hazai légiközlekedési magáncég is beszállna - írja a Világgazdaság. Az bizonyos, hogy a Malév charterosztályát e lépés nem érinti. Ha valóban életre hívják az új céget, akkor az csak akkor hozhat sokat a Malévnek, ha többségi tulajdont vállal. Egyelőre nem világos, hogy egy ilyen elképzelés milyen forrásból gazdálkodható ki. Előzőleg egyetlen Malév-vezető sem jelezte, hogy ilyen terveket fontolgatnak, sőt, Váradi József vezérigazgató szigorú költségtakarékosságot vezetett be, amikor tavaly nyáron hivatalba lépett. Tavaly decemberben vázolt elképzelései szerint a céget legkorábban az idén, ám valószínűbb, hogy jövő év közepére tudják nullszaldóra hozni.