A lényeg, hogy márkás legyen

2002.02.07. 14:46
A márkás termékek népszerűsítése, a fogyasztói márkahűség erősítése érdekében az eddigi legnagyobb magyarországi óriásplakát kampány kezdődött februárban - jelentették be a Márkás Termékeket Gyártók Magyarországi Egyesülete csütörtöki budapesti tájékoztatóján. Felmérések szerint a magyar vásárlók egyharmadának fontos, hogy márkás terméket vásároljon.
Az Index óbudai tudósítója hosszú perceken át vakarta a fejét a Lajos utca járdáján, hogy mit is akarnak reklámozni azok a furcsa plakátok, amelyeken különféle ismert, ám különböző cégek által gyártott termékek láthatók. Most végre itt a válasz:

Az idén harmadik alkalommal megrendezésre kerülő kampány során az ország 4.200 pontján jelennek meg egyébként is jól ismert márkák, amelyek a plakátokon ezúttal egységes koncepcióval és formában népszerűsítik a márkaértékeket - közölte az MTI. Mint Seres Tibor, a Sara Lee Magyarország elnök-vezérigazgatója, az egyesület elnöke elmondta a több mint 400 millió forint költségű kampányban az egyesület 12 tagvállalatának 12 márkája jelenik meg.

Negyvenhat cég szövetsége

A Márkaszövetség 1995-ben alakult, a fogyasztási cikk iparág érdekvédelmére. A szervezetnek jelenleg 46 tagvállalata van, amelyek összesen 13 ezer főt foglalkoztatnak, együttes éves árbevételük mintegy 500 milliárd forint. Seres Tibor tájékoztatása szerint a társaságok a magyarországi reklámköltések mintegy 40 százalékát adják.

Nálunk fontosabb az ár

Andics Jenő, a szövetség kampányainak hatását vizsgáló Mareco Marketingkutató ügyvezető igazgatója elmondta: a kutatások azt mutatják, hogy a magyar lakosság egyre nagyobb része tartja fontosnak márkás termékek vásárlását, ám arányuk elmarad a nyugat-európaitól. A Mareco tavalyi felmérésében a válaszadók 31 százaléka nyilatkozott így. A tájékoztatón elhangzott, hogy a magyar vásárlók többsége számára az árelőny egyelőre fontosabb tényező, mint az ár-érték arány. A márkás termékeket rendszeresen használók aránya egyes kutatások szerint 50 százalékra tehető.