Az idén harmadik alkalommal megrendezésre kerülő kampány során az ország 4.200 pontján jelennek meg egyébként is jól ismert márkák, amelyek a plakátokon ezúttal egységes koncepcióval és formában népszerűsítik a márkaértékeket - közölte az MTI. Mint Seres Tibor, a Sara Lee Magyarország elnök-vezérigazgatója, az egyesület elnöke elmondta a több mint 400 millió forint költségű kampányban az egyesület 12 tagvállalatának 12 márkája jelenik meg.
Negyvenhat cég szövetsége
A Márkaszövetség 1995-ben alakult, a fogyasztási cikk iparág érdekvédelmére. A szervezetnek jelenleg 46 tagvállalata van, amelyek összesen 13 ezer főt foglalkoztatnak, együttes éves árbevételük mintegy 500 milliárd forint. Seres Tibor tájékoztatása szerint a társaságok a magyarországi reklámköltések mintegy 40 százalékát adják.
Nálunk fontosabb az ár
Andics Jenő, a szövetség kampányainak hatását vizsgáló Mareco Marketingkutató ügyvezető igazgatója elmondta: a kutatások azt mutatják, hogy a magyar lakosság egyre nagyobb része tartja fontosnak márkás termékek vásárlását, ám arányuk elmarad a nyugat-európaitól. A Mareco tavalyi felmérésében a válaszadók 31 százaléka nyilatkozott így. A tájékoztatón elhangzott, hogy a magyar vásárlók többsége számára az árelőny egyelőre fontosabb tényező, mint az ár-érték arány. A márkás termékeket rendszeresen használók aránya egyes kutatások szerint 50 százalékra tehető.