Eleonóra
-1 °C
2 °C

Drágulnak a Mars csokoládék

2007.10.05. 07:41
Emelkedik a Mars Magyarország cégcsoport által forgalmazott csokoládék ára. Az árakat leginkább a kakaó- és tejpiaci események befolyásolják.

Az év végéig termékei 10-20 százalékánál „kismértékű” áremelést kénytelen végrehajtani a Mars Magyarország (MM) cégcsoport a világméretű alapanyagár-növekedés miatt – közölte Ács Tamás ügyvezető. A drágulás alapvetően a forgalmazott csokoládékat érinti, amelyek árát leginkább a kakaó- és a tejpiaci események befolyásolják.

A többi áruféleségénél – az egyéb élelmiszereknél (szószoknál, rizseknél) és az állateledeleknél – az MM igyekszik hatékonyságjavítással kompenzálni az alapanyag-drágulást, és a korábban megkötött, hosszú távra szóló beszállítási szerződések is kedvezőek a vállalat számára. Így ez utóbbi termékkategóriákban a következő fél évben nem várható áremelés.

Az amerikai Mars család tulajdonában lévő magyar csoport arculatváltást hajt végre, amelynek részeként az eddig használt Masterfoods nevet fokozatosan Mars Magyarországra cseréli – hangzott el a cég tájékoztatóján. A módosításokkal – amelyek más leányvállalatokra is kiterjednek – egységes képet kívánnak kialakítani 65 országban működő érdekeltségeikről az amerikai tulajdonosok. A magyar arculatváltás mindössze néhány millió forintos közvetlen pluszkiadással jár.

A csomagolásokon fokozatosan jelenik meg az új elnevezés – tette hozzá. A Mars nálunk két céget működtet, de csak egyikük, a csongrád-bokrosi Mars Magyarország Kisállateledel-gyártó Kft. folytat termelési tevékenyéget. A budapesti telephelyű Mars Magyarország Értékesítő (MMÉ) Bt. a termékek hazai forgalmazását végzi.

Az MMÉ a csokoládékat Lengyelországból, a szószokat Nyugat-Európából szerzi be, illetve egyes szósztermékeket bérgyártásban a kecskemét-hetényegyházai Univer Produkt Zrt.-vel állíttat elő. Az MM tavaly mintegy 30 milliárd forintos exportárbevételt ért el, amellyel a feldolgozott mezőgazdasági termékek legnagyobb hazai kiszállítójának számított.

A cégcsoport kivitelét kizárólag az állateledelek adták. A teljes belföldi forgalom 15-16 milliárd forintot tett ki, így az összes árbevétel meghaladta a 47 milliárd forintot. Az MM – állapította meg Ács Tamás – az elmúlt években „csaknem két számjegyű” növekedést könyvelhetett el, és ez az ütem várhatóan az idén is fennmarad. A két cég ez évi együttes árbevétele elérheti az 50 milliárd forintot, és javulhat eredményességük is.