Vonalas cégek: nyolcszor nagyobb a Matáv a Vivendinél

2001.08.06. 11:05
Nyolcszor több vezetékes telefonelőfizetője van a vállalatok között a piacvezető Matávnak, mint a második helyezett Vivendinak - derül ki a BellResearch és a Think Consulting jelentéséből. Az üzleti ügyfelek ugyan csak 7,4 százalékát teszik ki az összes előfizetőnek, ám a bevételek 27-28 százalékát ők adják.
Havonta átlagosan 8 milliárd forintot költenek vezetékes telefonálásra a 10 főnél többet foglalkoztató hazai cégek, ebből 83,2 százalék folyik be a Matávhoz, 10,9 százalék a Vivendi V-fonjához és 4 százalék a HTCC-hez, vagyis a cégek havi bevétele 7 milliárd, 880 millió, illetve 350 millió forint.

Túlsúlyban a bomló monopólium

Az előfizetők számát nézve hasonlóak az arányok, vagyis a Matáv majd nyolcszor nagyobb közvetlen konkurensénél, hiszen 230 ezer, a piac 83 százalékát kitevő ügyfelével szemben áll a Vivendi 34500 kuncsaftja. A kisebbek közül a jelentés a HTCC 9500 és a Monortel 5000 vezetékes ügyfelét említi meg.

Közel 85 milliárd a céges vonalakból

A tanulmányírók számításai szerint a Matávnak idén várhatóan 84,9 milliárd, a Vivendinak 10,6 milliárd, a HTCC-nek 4,2 milliárd, a Monortelnek pedig 1,8 milliárd forint bevétele fog származni üzleti vezetékes telefonálásból.

Napi egymilliárd forint

A "hagyományos beszédcélú távközlési piac" növekedését 5 százalékra, méretét 360-365 milliárd forintra teszik a szerzők, ebből nagyjából 100 milliárdnyi lesz a vállalatok vezetékes forgalma.