Business Talks '24
Üzleti konferencia
Ha a kormány ezt a javaslatot támogatná, a matrica így is több mint 20 százalékkal drágulna, hiszen egy nemrég született törvénymódosítás értelmében ugyanis az autópálya-használati díjat az eddigi 12 százalékkal szemben 25 százalékos áfa terheli jövőre, ami önmagában több mint tízszázalékos áremelkedést okoz január elsejétől.
Még az idén több autópálya-szakaszt adnak át
Más javaslatok szerint a sztrádahasználat díját akár 30-40 százalékkal is emelni kellene, 2003-tól ugyanis jelentősen nőnek a díjas autópályák fenntartási költségei. Ennek oka, hogy a matricával használható sztrádahálózat hossza 160 kilométerrel növekszik: az M3-as autópálya új, 60 kilométeres szakasza Füzesabony és Polgár között várhatóan december 5-re készül el, a felújított M7-est pedig ma adják át a forgalomnak. A balatoni sztráda használatáért január elsejétől szintén fizetni kell.
A matrica tehát az M3-as és az M1-es autópálya mellett az M7-esre is érvényes és kötelező lesz, továbbra sem használható viszont az M5-ösön.
El sem kezdtek tárgyalni
Csillag István gazdasági és közlekedési miniszter a választások után bejelentette, hogy tárgyalásokat kezdeményez az M5-öst üzemeltető Alföld Koncessziós Autópálya (AKA) Rt.-vel a matricás díjrendszer kiterjesztéséről az utolsó koncessziós sztrádára, a Népszabadság információi szerint azonban a tárgyalások máig el sem kezdődtek.
Ez a késlekedés áll a hátterében annak a tegnapi bejelentésnek, miszerint a tárca vezetője hétfőn menesztette az M5-ös autópálya miniszteri biztosát, és a koncessziós társasággal folytatandó egyezkedésre Kovács Ferenc helyettes államtitkárt kérte fel.
Business Talks '24
Üzleti konferencia