Lukács
5 °C
20 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Még várni kell a vonatokra

2005.08.29. 08:19
Amíg a KDB nem dönt a Bombardier jogorvoslati kérelméről, nem léphet hatályba a MÁV és a győztes Stadler közötti szerződés az elővárosi-motorvonatokról.

A Közbeszerzési Döntőbizottság (KDB) szeptember 13-ig dönt a MÁV elővárosimotorvonat-tenderén vesztes Bombardier három jogorvoslati kérelmére indított legújabb eljárásában - derült ki a KDB pénteki tárgyalásán. A testület ugyanis tíz nappal meghosszabbította a Bombardier fellebbezésétől számított 30 napos határidőt. (A MÁV és a győztes Stadler közötti szerződés tehát még nem lép hatályba, annak ugyanis egyik feltétele, hogy a KDB ne találjon jogsértést az eljárásban.)

Nincs jogsértés?

A Stadler indítványozta, hogy a döntőbizottság a következő öt évre tiltsa el mindennemű magyarországi közbeszerzéstől a Bombardiert. A svájci cég a Bombardier sorozatos jogsértésére hivatkozva állt elő ezzel. A kanadai vállalat szerint viszont túl azon, hogy a Stadler „kérése" az adott pillanatban jogi szempontból sem állja meg a helyét (például azért, mert a jelen eljárásban a cég az egyik érintett), tartalmilag sem értelmezhető, hisz az eddigi eljárások során a KDB egyetlen alkalommal sem állapította meg a Bombardier jogsértését.

A Bombardier egyebek között azt kifogásolja a MÁV legutóbbi eljárásában, hogy a vasúttársaság a Stadlert is felkérte az újabb ajánlattételre, miközben erre a KDB nem kötelezte a MÁV-ot.

Az ajánlattétel kifejezés egyébként kulcsfontosságúvá vált a pénteki tárgyaláson. A Bombardier szerint ugyanis a vasúttársaság ajánlattételre kérte fel a cégeket, márpedig az ő jogértelmezésében akkor ennek időpontjában, vagyis augusztus 1-jén mindkét cégnek rendelkeznie kellett érvényes bankgaranciával, ám szerinte a Stadlernek akkor ilyen nem volt. A MÁV illetékese viszont úgy érvelt, hogy a vasúttársaság az árelemek pontosítására vonatkozó ajánlatot kért a cégektől.

Emellett a Bombardier azt is szóvá tette, hogy legutóbbi, a MÁV által kirívóan alacsonynak tartott árajánlatát érvénytelenítették. A kirívóan alacsony ár ugyanis a jogszabály szerint nem lehet oka annak, hogy a céget kizárják az eljárásból, ráadásul a cég szerint valós árelemeket adott meg, s azokra teljes körű magyarázatot is adott.