Teréz
5 °C
23 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Többen panaszkodnak az áramszolgáltatókra

2006.09.26. 08:58
Az energiahivatal vizsgálata szerint az elmúlt években javultak az áramszolgáltatók ügyfélkapcsolatai, ám a panaszok száma folyamatosan nő. A megalapozott panaszok aránya azonban nem haladja meg a hivatal által meghatározott szintet.

Az elmúlt évben javultak a hazai áramszolgáltatók ügyfélkapcsolatai – derül ki abból a felmérésből, amelyet a Magyar Energia Hivatal (MEH) négy fő szempont alapján végzett. Vizsgálta a társaságok fogyasztói kapcsolatainak minőségi jellemzőit, a kapcsolatok gazdasági ösztönzését, garantált szolgáltatásainak mutatóit és a beérkezett reklamációk és panaszok számát.

A hivatal közleménye szerint az áramszolgáltatók ügyfélkapcsolati ügyintézésének minősége főként az E.On-társaságoknál és kismértékben a Démász Nyrt.-nél javult. Ugyanakkor az Elmű Nyrt. és az Émász Nyrt. esetében romlott a kiszolgálás színvonala.

A telefonos ügyfélszolgálatok szolgáltatási színvonala öt társaságnál meghaladta a hivatal elvárását. E társaságok a beérkezett hívások 80-82 százalékát fogadták az előírt 30 másodpercen belül. Egyedül a Démász Nyrt. maradt el kissé az elvárt színvonaltól.

A 2004-eshez képest 16,53 százalékkal több panasz érkezett a MEH-hez 2005-ben. Ugyanakkor az ezer fogyasztóra vetített megalapozott panaszok száma hároméves átlagban egyetlen szolgáltatónál sem lépte túl a hivatal által meghatározott szintet. Az elmúlt három évben a legkevesebb jogos panasz a Démász Nyrt. elosztói és közüzemi szolgáltatóra érkezett be. Tavaly a nem teljesített szolgáltatások ellentételezéseként mintegy 13 millió forintot fizettek ki a társaságok a fogyasztóknak.

A szolgáltatási színvonal gazdasági ösztönzésének alapja, hogy a hivatal által kiadott határozatban előírt minimális minőségi követelmények nem teljesítése szankciókat vonhat maga után. 2005-ben az áramszolgáltatók teljesítették a gazdasági ösztönzésre kijelölt színvonalmérő számokat. A hivatal jővőre új színvonal-követelményrendszert fog megállapítani.