Aliz
6 °C
14 °C

Csak ideiglenes engedélyt kapott a Megyeri híd

2008.09.29. 16:15
Az utolsó pillanatban, az avatás előtt egy nappal, és csak ideiglenesen adta ki a Megyeri híd forgalomba helyezési engedélyét a közlekedési hatóság. Azt nem indokolták meg, miért csak ideigelenes engedélyt kapott a híd. Az tény: korábban több önkormányzat is tiltakozott az átadás ellen.

A Nemzeti Közlekedési Hatóság hétfőn, tehát az ünnepélyes avatás előtt egyetlen nappal engedélyezte az M0-s északi szektorának – a 2/A autóút Dunakeszi csomópontja és a 11-es főút közötti szakaszának – a forgalomba helyezését. A Megyeri hidat (északi Duna-hidat) is magába foglaló szakasz csak ideiglenes forgalomba helyezési engedélyt kapott.

A közlekedési hatóság annak okát, hogy miért ideiglenes és nem végleges engedélyt adtak ki, nem közölte. Ezt firtató kérdésünkre azt a választ kaptuk, hogy a témáról a kiadott közleményen túl nem kívánnak nyilatkozni. A közleményben csak annyi szerepel, hogy "az ideiglenes engedélyezési eljárást az NKH Kiemelt Ügyek Igazgatósága lefolytatta. A közlekedési hatóság az érintett útszakaszra vonatkozó ideiglenes forgalomba helyezési engedélyt a mai napon kiadta".

Az engedély az utolsó percben látott napvilágot: a Nemzeti Infrastruktúrafejlesztő Zrt. – mint a hídépítés állami beruházója – már a hónap elején bejelentette, hogy a hidat szeptember 30-án fogja felavatni Gyurcsány Ferenc miniszterelnök. A hídon két héttel ezelőtt tartották meg a bejárást, ám a forgalomba helyezési engedélyre egészen mostanáig várni kellett.

Ennek oka – az NKH egy korábbi, szeptember közepi közleménye szerint – az volt, hogy nem kapták meg minden érintett beleegyező nyilatkozatát. A hatóság akkor úgy fogalmazott: "a közreműködő szakhatóságok és érintett szervezetek, az önkormányzatok hatáskörükben, az eljárás keretében adott nyilatkozataiban foglalt előírások és a jogszabályokban rögzített követelmények figyelembe vételével, az összes körülményt mérlegelve fogja a közlekedési hatóság döntését meghozni".

A problémát az okozta, hogy több érintett önkormányzat vonakodott kiadni a hozzájárulását a híd átadásához. A Szentendrei-szigeten fekvő Szigetmonostor a községet Szentendrével összekötő, a Megyeri híd építési engedélyében szereplő kishíd megépítését követelte, míg Budakalász hétpontos követeléscsomagot fogalmazott meg a települési közutak és lakosok védelmében, mert a 2004-ben nekik megígért útfejlesztésből nem lett semmi.

Arról, hogy esetleg ezek miatt a tiltakozások miatt nem adták-e ki a végleges használatbavételi engedélyt, az NKH-tól szintén nem kaptunk választ. Ami viszont biztos: a híd és az északi szektor keddi átadásával évekre befejeződik az M0-s építése – nem számítva a déli szektor átépítését –, hiszen két hete, a keleti szektor átadásakor maga Szabó Pál közlekedési miniszter is úgy fogalmazott, öt-hat évig nem várható, hogy elkezdődne a 11-es út, 10-es út és M1-es közötti, a budai hegyekben átvezető szakaszok építése.

Köszönjük, hogy minket olvasol minden nap!

Ha szeretnél még sokáig sok ilyen, vagy még jobb cikket olvasni az Indexen, ha szeretnéd, ha még lenne független, nagy elérésű sajtó Magyarországon, amit vidéken és a határon túl is olvasnak, akkor támogasd az Indexet!

Tudj meg többet az Index támogatói kampányáról!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?