Business Talks '24
Üzleti konferencia
Milliárdok önreklámra
A Népszabadság szerint az MFB komoly játékossá vált a hazai reklámpiacon, hiszen májusig mintegy 1,5 milliárd forintot fizetett ki különböző hirdetési célokra a HR Rt.-nek. Ez a részvénytársaság a közelmúltban arról vált ismertté, hogy a Szerencsejáték Rt. szintén másfél milliárdos reklámcsomagjának csaknem felét a Magyar Nemzetet, a Szabad Földet és a Sportfogadást kiadó társaságnál költötte el. A cég a Szerencsejáték Rt.-n és az MFB-n kívül a Magyar Postával és a Hungexpóval is öt évre szóló szerződést kötött.
Nem lehet kilépni
Mindkét napilap úgy tudja, hogy az MFB havi 800 ezer forint plusz áfa rendelkezésre állási díjat fizet a HR-nek, amely az idén - áfa nélkül - 910,6 millió forintos hirdetési keret elköltésére is felhatalmazást kapott.
A szerződést öt évre kötötték, ám azt az MFB nem, csak a HR Rt. mondhatja fel. Ha a bank állna el a szerződéstől, úgy az ötéves keret 15 százalékát, valamint a rendelkezésre állási díjak teljes összegét ki kell fizetnie. Számítások szerint mintegy 750 millió forintba kerülne a szakítás. Fazekas Csaba, a Hungexpo vezérigazgatója a Hírlapnak azt mondta, tudomásul veszik, hogy az MFB új vezetése az elszámolás befejeztéig nem kíván fizetni.
Nőtt a keret
Az MFB fent részletezett keretszerződéseken túl is jelentős összegeket költött el a Hungexpo Reklám Rt.-nél. Tavaly az év utolsó öt hónapjában még csak alig félmilliárd forintot szánt az MFB szolgáltatásainak népszerűsítésére, idén májusig ugyanez az összeg 1,5 milliárd forint volt.
Miért baj, ha nem privát a partner?
Baranyay László, a Magyar Fejlesztési Bank volt elnök-vezérigazgatója A Népszabadságnak azt mondta: nincs abban semmi rendkívüli, hogy az idén megnőtt hirdetési aktivitásuk. Baranyay azért is értetlenül áll a kifogásokkal szemben, mert állami - részben a saját érdekeltségükbe tartozó - céggel kötöttek szerződést, vagyis megrendeléseik nem magánszemélyekhez kerültek.
Business Talks '24
Üzleti konferencia