Magyarország, turistaközpont

2005.07.14. 14:11
Kolber István regionális fejlesztésért felelős miniszter szerint sikerágazat a magyar turizmus, minden befektetett forint hármat fial, és évről-évre nő az országba érkező turisták száma.
Kolber István regionális fejlesztésért felelős miniszter sajtótájékoztatóján elhangzott: 2005 első öt hónapja átlagosan 11 százalékos bevétel növekedést hozott a előző év azonos időszakához képest, amely az utóbbi évtized legjobb eredményének tekinthető a turizmusban.

Sikeres luxus

Kolber István elmondta: a turizmus közel 9 százalékkal járul hozzá a bruttó nemzeti össztermékhez, illetve a foglalkoztatottak 10 százaléka dolgozik ebben a szektorban. "A turizmusba fektetett minden egyes forint három forint megtérülést hoz" - fogalmazott a miniszter. Ezt támasztja alá, hogy a 2002-2004-es években a vendégek száma 7,1 százalékkal, a szállodai forgalom 12,6 százalékkal növekedett, míg a négy és öt csillagos szállodákban 30 százalékkal több vendég foglalt szobát.

Ugyanakkor átrendeződés figyelhető meg a külföldi turisták összetételét illetően: eddig főleg német, osztrák, holland turisták látogattak hazánkba, az utóbbi egy-két évben viszont megnövekedett az USA-ból, Nagy-Britanniából és Olaszországból érkezők aránya.

Kolber István kiemelte: 2005 első öt hónapja átlagosan 11 százalékos bevétel növekedést eredményezett az előző év azonos időszakához képest. Összesen 8,4 százalékkal nőtt a vendégek száma, amelynek 12,5 százaléka külföldi és 4,8 százaléka belföldi vendég volt.

Magyarországon továbbra is a Balaton a kiemelt idegenfogalmi központ, míg Budapest a konferenciaturizmus kedvelt színtere. A miniszter hozzátette: a rendkívül népszerű Balaton kártyát több mint 250 helyen fogadják el. A közmunkáról szólva Kolber István elmondta: a Balaton környékén 500 millió forint értékben 1000 ember dolgozik közmunka keretében, ilyen például a parlagfű-mentesítés is.

Az említett időszakban a kormány mintegy 100 milliárd forintot fordított a turizmus fejlesztésére, illetve a Magyar Turizmus Rt. (MT) 15 milliárd forintot költött marketingtevékenységre - mondta el Nikai Ákos az MT igazgatóságának elnöke. "Idén közel 3,2 milliárd kiadványt készítettünk el, amelyeket igyekszünk itthon és külföldön egyaránt teríteni" - mondta az elnök.