Belehasított a malacba a Tesco

2006.12.29. 07:51
Csak a Tescónak volt malaca december 28-án délelőtt Budaörsön: nála már sorba álltak a szilveszteri csemegéért, amikor a konkurencia még csak várta, hogy megérkezzék az áru. Nem biztos azonban, hogy jól járt, aki korán letudta a vásárt, mert nagyon valószínű, hogy a hétvégéig lejjebb szállnak az árak.

Kereskedelmi nyelven szólva kategóriagyilkosként hasított bele 2006-ban is a Tesco a félmalac-piacba, azzal, hogy a konkurenciát megelőzve, a versenytársaknál egy nappal korábban indította meg akcióját. A budaörsi kereskedelmi arany háromszögben a két francia konkurens hipermarketjébe még meg sem érkezett a hús, miközben a briteknél már sorban álltak a fél malacért.

Holott nem biztos, hogy a Tescóban jár a legjobban a vásárló, ugyanis az „egész” fél malac (fejjel, hátsóval együtt) itt kilogrammonként 2199 forintért megy, míg az Auchanban 1799-re, a Corában 1800-ra lőtték be az árát, legalábbis a Napi Gazdaságot így tájékoztatták a két áruházban az eladók. Külön-külön is lehet majd első és hátsó részt venni, de mivel sem az Auchan, sem a Cora nem kapta még meg tegnap délelőtt az árut, nem volt mit összehasonlítanunk.

Nem volt meglepő, hogy az akciós baromfivirsli az Auchanban volt a legdrágább (kilónként 269 forint), mert a francia áruház rendszerint nem száll be az első áras (vagyis a legolcsóbb) virsli címéért vívott háborúba, inkább a magasabb minőségű termékeknél ad meglepő kedvezményt. A Cora és a Tesco az olcsó virslit 139 forintért adta, gyakorlatilag annyiért, mint tavaly.

A juhbeles virsli azonban 799 forintba került az Auchanban és a Tescóban – a britek az akciós újságban 849 forintért hirdették –, míg a Corában ezt 1159 forintért láttuk. A frankfurtit az Auchan 649 forintért kínálta, a Cora 819-ért.

Gyanús, hogy a Tesco a Globus mustárt elárazta, ugyanis 143 forintért kínálta az akciós 530 grammos (ebből 50 gramm ajándék) terméket, miközben a konkurencia 219 forintért adja. Hetvenhat forintos áreltérés egy 200 forintos terméken valószínűleg a Tescónak is feltűnik (vélhetően nem sokáig marad ez így, hiszen már két évvel ezelőtt is 50 forinttal többe került egy, a mostaninál 40 grammal kisebb kiszerelésű mustár). A ketchupnél nem találtni komolyabb áreltérést a másik két hipermarket ajánlatához képest.

A pezsgőnél nem volt nagy meglepetés, a Törley mindenhol tartja az 599 forintos árat. Mindhárom hipermarket erősen felkészült pezsgőből, de igazi kínálatot csak a középkategóriában találni, a felső árszintes termékeknél nem volt választék. Az első áras pezsgők viszont valójában nem pezsgők, hanem habzóborok, ám a hipermarketek ezt rendszerint nem veszik tudomásul.

Az Auchan és a Cora tegnap délelőtt kezdett el készülődni a péntekre várható szilveszteri rohamra: az Auchannál akkor töltötték fel virslivel a gondolákat, míg a Cora az akciós termékek kihelyezésével végzett, bár az árazás néhol még foghíjas volt.