Judit
3 °C
7 °C

Új pályázat az MTV reklámidejére

2002.10.25. 10:51
A Magyar Televízió (MTV) Rt. reklámidejének értékesítésére új tárgyalásos közbeszerzési eljárást írt ki. A nyertessel öt évre szóló szerződést kötnek. Az értékesítést eddig végző, a korábbi tévéelnök, Mendreczky Károly által megbízott cégtől, az In Media Kft.-től az új vezetés októbertől - kölcsönös megegyezéssel - megvált. Az In Media biztosan nem indul az új pályázaton, mivel a dán tulajdonosok már minden alkalmazottnak felmondtak, s a cég megszüntetését tervezik.
Új közbeszerzési pályázatot hirdetett az MTV Rt. készpénzes reklámidejének és műsorszponzorációinak kizárólagos értékesítésére, valamint a nem készpénzes reklámidő-értékesítés és műsorszponzorációk közös szervezésére és lebonyolítására. A társaság a nyertessel rögtön az eljárás befejezése után szerződést köt majd, mégpedig 2007. december 31-ig szólót. A Napi Gazdaság információi szerint az MTV azért köt ilyen hosszú távú megállapodást, mert időt kíván adni a cégnek arra, hogy felfuttassa tevékenységét. Az eljárásra a cégek november 19-ig jelentkezhetnek, közülük hárommal kezd majd tárgyalásokat az MTV.

Jutalék a nyertesnek

Az ajánlattevőknek rendelkezniük kell reklámidő-értékesítési referenciával, szakemberekkel, valamint a reklámidő bookolására alkalmas számítógépes rendszerrel is. A közbeszerzési törvény szerint az ajánlatkérő akkor indíthatja el a közbeszerzési eljárást, ha a teljesítéshez szükséges pénzügyi fedezet a rendelkezésére áll, ez az MTV esetében úgy lehetséges, hogy a nyertes cég az általa realizált reklámbevételből kap majd jutalékot.

Mendereczky pályázatát törölték

Az MTV tavasszal - még Mendreczky Károly elnöksége idején - már kiírt egy közbeszerzést a reklámidő értékesítésére. Az új vezető, Ragáts Imre ügyvezető alelnök kinevezése után a pályázat határidejét meghosszabbították, majd az egész eljárást megszüntették. Akkor még az In Media Kulturális Kft. végezte a tévé reklámértékesítését. Erre a közbeszerzésre az In Medián kívül az adMaster netWork Hungaria Kft. is jelentkezett. Az adMaster Kft. anyavállalata a német adMaster netWork GmbH, amelynek 50 százalékos tulajdonosa az ARBOmedia.net AG, amely korábban végezte az MTV reklámértékesítését.

Az In Mediát Wermer alapította

A német ARBO-val az MTV 2000-ben három évre szóló szerződést kötött, ám Mendreczky Károly még ügyvezetőként 2001 júniusában felmondta a megállapodást, és az In Mediára bízta e tevékenységet. Az In Mediát az Orbán Viktor tanácsadójaként tevékenykedő, a Happy End Kft.-t alapító Wermer András, valamint izraeli-amerikai üzlettársa, Mordechai Orian hozta létre 2001-ben azzal a céllal, hogy az átvegye a köztévé reklámidejének értékesítését.

Az In Media nem indul, és megszűnik

A cég egyik 50 százalékos tulajdonosa Orian egyik vállalkozása, az Andromeda Internet Services Inc. volt, a másik pedig egy dán off-shore cég, a Silcom Media Investments ApS. A hatályos cégbejegyzés szerint a Silcom részesedése ma 99 százalékos az In Mediában. Az In Media biztosan nem indul az új közbeszerzési pályázaton, mivel a tulajdonosok már minden munkatársnak felmondtak - tudtuk meg Csortos Szabó Sándortól, a cég ügyvezetőjétől. Az MTV október 1-jével kölcsönös megegyezéssel szerződést bontott az In Mediával, azóta a tévé kereskedelmi igazgatósága végzi a reklámértékesítést. Az In Media csak televíziós értékesítésre alkalmas szoftverekkel rendelkezik, más tevékenységet nem tud végezni, így a dán tulajdonosok megszüntetik a céget - tette hozzá Csortos Szabó.

Köszönjük, hogy minket olvasol minden nap!

Ha szeretnél még sokáig sok ilyen, vagy még jobb cikket olvasni az Indexen, ha szeretnéd, ha még lenne független, nagy elérésű sajtó Magyarországon, amit vidéken és a határon túl is olvasnak, akkor támogasd az Indexet!

Tudj meg többet az Index támogatói kampányáról!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?