Igencsak változatos képet mutatnak - az év első három hónapjához és a tavalyi április és június közötti időszakhoz képest is - az idei második negyedévben értékesített nyomtatott sajtótermékek eladási adatai, olvasható a Magyar Terjesztés-ellenőrző Szövetség gyorsjelentésben.
Az országos terjesztésű napilapok közül a Blikk változatlanul piacvezető még úgy is, hogy a tavalyi második negyedévi eladásokhoz képest 2006 első három hónapjában csaknem 3,6 százalékkal visszaesett, ám az idei tavaszi hónapokban mintegy harmadával javított a visszaeséshez képest.
A közéleti napilapok közül a Népszabadság piacvezető maradt annak ellenére, hogy 2005 második negyedévéhez képest az átlageladások süllyedtek, viszont az idei első három hónaphoz viszonyítva a napi átlageladás egy százalékkal növekedett. A leglátványosabb a Színes Bulvár Lap gyarapodása, hiszen az elmúlt év tavaszi hónapjaiban a mintegy 38,8 ezres átlagértékesítés az idén az első negyedévben 61,1 ezerre nőtt, s erre a második negyedévben mintegy 4,4 százalékkal ráerősített.
A legtöbbet eladott országos napilapok közé tartozik a jelenleg 84 ezres példányszámával a Nemzeti Sport és a csaknem 71,5 ezres Magyar Nemzet. A hetilapok közül a HVG az elmúlt mintegy másfél-két évvel ezelőtti, tíz százalék körüli visszaeséséhez képest - mind a tavalyi második, mind az idei első negyedévhez viszonyítva - több mint másfél százalékkal javított az eladásain, ami 2006 második negyedévében meghaladta a 92,7 ezret.
A politikai hetilapok közül különösen a Heti Válasz javított a helyzetén, hiszen az egy évvel ezelőtti 16,5 ezerhez képest az idén a tavaszi hónapokban 22,2 ezer a heti összértékesítés. A Figyelő gazdasági hetilap - mind a két bázisidőszakhoz képest - javuló tendenciát mutat, főleg ha az idei második negyedévet az egy évvel korábbihoz viszonyítjuk, hiszen a mostani csaknem 14,7 ezres heti átlagértékesítés mintegy 7,3 százalékos növekedést jelez.
Kilengések jellemzik a szórakoztató és életmódmagazinokat: míg például a Best és a Joy eladásai folyamatosan növekedtek, az FHM, a Glamour, a Hölgyvilág, a Shape előbb csökkent, majd az idén nőtt, addig ez a Playboynál, a piacvezető Storynál, a Sorrynál éppen fordított képet mutat.