Bíróság elé viszik a Neckermannt

2006.07.25. 08:35
A társaság megtéveszti az utazni vágyókat, amikor hirdetéseiben, tájékoztató anyagaiban nem tünteti fel a járulékos költségeket, vélik a fogyasztóvédők. Ez a gyakorlat a többi utazási irodánál is.

Közérdekű pert indít a Neckermann Utazási Szolgáltató Kft. ellen a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége (FEOSZ), mivel véleménye szerint a társaság megtéveszti az utazni vágyókat, amikor hirdetéseiben, tájékoztató anyagaiban nem tünteti fel a járulékos költségeket, például a kerozinpótdíjat vagy a kötelező biztosítást.

A fogyasztóknak így a meghirdetett árnál jóval többe kerül az utazás, ráadásul erről gyakran csak akkor értesülnek, amikor már fizetniük kell. A FEOSZ álláspontja szerint a magyarországi szabályozás alapján az utazási irodák kötelesek lennének a teljes körű tájékoztatásra. A szervezet régóta szorgalmazza az utazási szolgáltatásokkal kapcsolatban az árak egységes feltüntetésének kikényszerítését, ám sem a jogalkotóhoz, sem a gazdálkodó szervezetekhez intézett megkereséseik nem vezettek eredményre. A FEOSZ ezért azt várja a pertől, hogy egy számára kedvező jogerős ítélet hivatkozási alapul szolgálhat a fogyasztók számára más utazási irodákkal kapcsolatos panaszaik során.

A FEOSZ-nak nem ez az első közérdekű pere. A szervezet korábban a Malév Rt.-t vitte bíróság elé, mivel a társaság 2004 februárjától repülőjegy-kiállítási díj címén minden repülőjegy megvásárlása után pluszköltséget számított fel az utasoknak. (A jegyirodákban ez a tétel 5500 forint, online jegyrendelésnél 1000 forint volt.) Miután a FEOSZ megnyerte a pert, a Malév idén februárban eltörölte a repülőjegy-kiállítási díj felszámításának gyakorlatát, helyette azonban bevezette az úgynevezett jegykezelési költséget, amelynek mértéke megegyezik a korábbi különdíjjal. A szövetség erre reagálva nemrég újabb pert indított a Malév ellen.