Jolán
2 °C
4 °C

Nem tudjuk, mi mindenre jó a bank

2007.10.18. 12:51
A magyar internetezők ritkán használják a netbankot, és a pénzkiadó automatákat is a nemzetközi átlagnál ritkábban veszik igénybe – állapítja meg a Nielsen 46 országban, köztük Magyarországon végzett online kutatása.

A magyarok kevesebbet használják az internetes banki ügyintézést, a pénzkiadó automatákat, és a fiókhasználat is elmarad az átlagostól, vagyis a magyarok általában ritkábban érintkeznek bankjukkal, mint a vizsgált országok többségének lakói – derül ki a Nielsen kutatásából. Az internet magyar használóinak mindössze 48 százaléka bonyolítja bankügyleteit legalább havonta egyszer a weben keresztül. Ez nemzetközi összehasonlításban hátulról a kilencedik helyhez elegendő, és Európában csak Görögországban, valamint Oroszországban kisebb az internetes bankolók aránya.

  Gyakoriság Magyarországon
 Netbankolás
 ATM-használat
 Bankfiók
  Hetenként többször
22
20
4
  Havonta többször
21
51
17
  Havonta vagy ritkábban
13
18
62
  Nem használja, de lehetségesnek tartja 31
7
13
  Nem használja, nem is fogja
13
4
4

A netbankot nem használó magyarok kétharmada azt gondolja, hogy a jövőben ügyfél lesz ebből a szempontból is. A kutatásba bevont országokban a válaszadók közel 70 százaléka intézi pénzügyeit netbankon keresztül. Kiemelkedik az észtek, a norvégok és a finnek 90 százalékot meghaladó aránya.

Pénzfelvételnél Magyarországon kiugróan magas azok aránya (35 százalék), akik havonta két-háromszor használnak automatát, ugyanakkor világszerte jellemző a heti, vagy akár hetente többszöri pénzfelvétel is. A bankjegykiadó automaták használata a legelterjedtebb Szingapúrban, ahol a válaszadók 95 százaléka havonta legalább egyszer ATM-nél vesz fel pénzt. Európában 90 százalékos vagy annál nagyobb mutatót Portugáliában és Ausztriában regisztráltak. Bankfiókba a magyar internetezők havi egy alkalomnál is ritkábban járnak – ez szintén ritkább kapcsolatot jelent a világban jellemzőnél. A bankfiókokat legnagyobb arányban a mexikóiak (78 százalék) keresik fel. Európában pedig az írek, spanyolok és britek (58-64 százalék).

A bankügyek telefonos intézését még nem próbálta ki a magyar válaszadók kétharmada. Jelentős hányaduk elképzelhetőnek tartja, hogy a jövőben ezt a szolgáltatást is igénybe veszi. A megkérdezett internetezők 17 százaléka mondja azt, hogy havonta legalább egyszer tárcsáz telebankot. A telebanking a mindennapi életben az Egyesült Arab Emirátusokban játssza a legnagyobb szerepet, a válaszadók 44 százaléka használja havonta legalább egyszer. Európában a norvégek, az írek és a svédek járnak az élen.

Jellemző a magyarokra, hogy hűségesek a bankjukhoz. Megkérdezett honfitársaink majdnem fele (48 százaléka) nagyon lojálisnak érzi magát fő pénzintézetéhez, és további egyharmad is pozitív viszonyról beszél. Ez a nemzetközi átlaghoz képest kedvezőbb megítélést tükröz.

Ebből a szemszögből a kanadaiak az elsők 58 százalékkal, majd sorrendben a csehek (55 százalék), a dánok (54 százalék) és a franciák (54 százalék) következnek. Összességében lojálisnak vallja magát az osztrákok és a franciák 85 százaléka, és Kanada kivételével az élmezőnybe is európai országok tartoznak (Svájc 84 százalék, Norvégia 82 százalék, Dánia 81 százalék, Kanada 80 százalék, Svédország 79 százalék, Magyarország 78 százalék).

Köszönjük, hogy minket olvasol minden nap!

Ha szeretnél még sokáig sok ilyen, vagy még jobb cikket olvasni az Indexen, ha szeretnéd, ha még lenne független, nagy elérésű sajtó Magyarországon, amit vidéken és a határon túl is olvasnak, akkor támogasd az Indexet!

Tudj meg többet az Index támogatói kampányáról!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?